Despre anime-uri, animații și desene animate în general
Vouă vă plac Anime-urile? Depinde ce înțelege fiecare prin acest termen. Hai s-o luăm pe o scară mai largă: vă plac desenele animate?
În această categorie intră și filmele animate (gen Madagascar, Ice Age), și anime-urile americane (gen South Park), și anime-urile japoneze (gen Naruto, Dragon Ball Z, etc), cele din urmă fiind bazate în special pe manga (adică benzi desenate japoneze)
Cunosc multe persoane care urmăresc Naruto, și pe lângă asta și alte anime-uri japoneze gen Death Note și multe altele. Chestia ciudată e că unora dintre ei NU le plac și animațiile făcute de Pixar, Disney sau alte animații făcute de Hollywood sau orice alt studio de acest gen.
Chestia care nu o înțeleg e … de ce!?
Nu spun că desenele sunt făcute pentru copii și că oamenii trecuți de o vârstă (poate fi 18 ani, poate fi 50 de ani) nu mai au voie să se uite, c-ar fi imatur sau că și-ar pierde timpul aiurea. Din contră, chiar recomand animațiile ȘI oamenilor mai mari de 10 ani.
Și nu-i pot suferi deloc pe-ăia care nu se uită la desene animate (c-o fi vorba de Scooby Doo sau de Ice Age) sau mai rău, mai și râd de alții care se uită la așa ceva, luându-i peste picior crezându-i inferiori. Bleah!
Deci pâna acum v-am convins că și mie îmi plac desene animate (gen Scooby Doo) și mă uit foarte des la animații (gen Ice Age). Am văzut aproape toate filmele făcute de Pixar, și deabia aștept să mai scoată
Așa, acum să trecem la subiectul propriu-zis.
Nu-mi plac filmele bazate pe manga! Deloc! Adică filmele gen Naruto, Death Note, Dragon Ball Z, etc etc etc. Mi se par niște idioțenii. Manga de fapt înseamnă Comic Book . Adică niște cărți gen alea de le dă copiilor de la grădiniță să deseneze/coloreze. Niște imagini desenate cu piciorul, ochii mari cât 80% din cap, capul cât 70% din tot corpul, mâini prea lungi (sau prea scurte), etc. Cum am mai zis, gen cărțile alea de desenat, pentru copii de grădiniță.
În plus, majoritatea se bazează pe istoria, tradițiile și miturile japoneze. Și nu-mi plac deloc! Prea mulți supereroi
Și în afară de astea mai sunt și în japoneză. Eu chiar recomand desenele animate copiilor mici a fi vizionate în limba lor natală (engleză), fără dublare în română, deoarece chestia asta are un impact URIAȘ asupra învățării limbii engleza pe parcurs. Ăștia cu manga lor ce învață? Japoneză? Pentru…?
Cred că mie nu-mi plac anime-urile astea japoneze acum din cauza că în copilărie când toți se uitau la Dragon Ball Z (sau GT?) eu nu mă uitam. Nu m-a pasionat de pe atunci. Ăștia toți colecționau Pokemoni, prostii de-alea din cornuri cu Goku și alte tâmpenii. Pe mine mă durea în fund. Eu nu-mi cumpăram cornuri special pentru pokemoni și cartonașe.
*un pic offtopic: eu colecționam capace de bere și mai târziu pachete de țigări, pe când ceilalti colecționau pokemoni
Deci se poate ca asta să fie cauza pentru care nu înghit deloc prostiile astea japoneze.
*în schimb știu că japonezii sunt cei mai tari la filme horror. DAR, cu toate astea, tot mai mult prefer The Grudge varianta americană decât Ju-On The Grudge (cea japoneză)
Acum serios, hai să facem o comparație. Știu că fanii manga o să-mi sară în cap și-o să-mi spună ca n-am dreptate, dar pun pariu că alții, care nu au fost înnebuniți în copilările după Goku o să aprobe.
Întâi să luăm anime vs. anime: Putem compara South Park cu Naruto? Normal că fanii SP vor spune că nu și ca fanii Naruto vor spune că da, dar încercați să gândiți puțin “outside the box”
South Park e funny, e satiric, își bate puțin pula de politicieni, de faze de căcat din alte filme, de unii actori, etc. Ăștia cu South Park iau “ceva” ce e în neregulă în societate și-l ecranizează într-un mod funny. În principal ne rămân ideile în cap, deci în unele cazuri ne poate ajuta! South Park e un fel de Caragiale, numai că la tv în loc de cărți
Naruto? Ce e atât de minunat la anime-ul ăsta de-l vizionează toți? Am văzut ce învață lumea din Naruto. Cunosc o persoană care alerga la fel ca un caracter dintr-un anime. Un stil comic rău de alergare. Te apuca râsul dacă-l vedeai cum alerga! Super tare Naruto, nu? Te învață cum să devii penibil pe străzi
Mă uitam și în zilele noastre ce mai bagă pe la TV pe canalele de desene animate. Te ia groaza când de uiți!!!
Peste tot numai bătăi. Peste tot numai roboți care distrug lumea. Peste tot numai eroi care salvează lumea. Peste tot e vorba de distrugerea lumii și de eroi care o salvează. NU-MI PLAC căcaturile astea!!! Eu vreau emisiunile gen Johnny Bravo, Tom & Jerry, Scooby Doo, Dexter, etc înapoi! ALEA erau frumoase. Și alea de pe minimax (parcă) de acum vreo 6-8 ani în urmă. Mă uitam cu plăcere la alea. Prostiile din ziua de azi instigă copii la acțiuni violente (și verbale și fizice). Și-o spun din propria experiență (adică din ce-am văzut).
Ah, și încă ceva, că mi-am amintit. Cum pana mea să nu-ți placă filmele gen Wall-E, Up, Toy Story, Cars, Finding Nemo, etc, și să-ți placă căcaturile japoneze? CUM!?
PS: Wall-E a câștigat Oscar-ul. Up a fost nominalizat pentru 2 Golden Globes. AMBELE sunt în top 250 imdb! Și vin tipi născuti cu Goku-n frunte și-mi spun că cele 2 din urmă sunt prostii. Sunt filme proaste, iar Naruto lui e “ăl mai tare“.
Really: WTF?
35 comentarii
27-December-2009 18:02
,, Super tare Naruto, nu? Te învață cum să devii penibil pe străzi ”
foarte tare asta da se pare ca tu esti de o parte a baricadei.Esti contra animatiilor Japoneze.
ba chair ziceam ca eram unu dintr-e ei… da sa trecem peste asta ca nu are importanta.

Trebuie sa recunosc io colectionam abtibilduri de la Pokemon si alde Son-Goku
Io unu nu am avut ocazia sa vad Wall-E sau Up(asta fiind mai nou) da am vazut si eu unele animeuri facute de Disney sau alte case deastea.
Io sunt fan convins South Park Kenny Rullz
Dar ideea este sa privesti si din partea fanilor de animeuri Japoneze si poate iti dai seama de ce le place asea mult … sau NU
28-December-2009 01:29
@offtopic: long time no see
anime este un termen specific folosit pentru stilul dezvoltat de japonezi in materie de animatie. Manga, de asemenea. Cunosc cazuri in care citeau manga-uri diverse gen Death Note, si cand le-am zis de Batman sau Mickey Mouse au sarit ca arsi. I h8 that kind of people
mi se par, pe langa stupizi si toate cele, prea cretini ca sa poata intelege mai multe tipuri de arta. Personal, eu ma uitam la Dragon Ball pe vremea cand se difuza pe RTL. La fel atunci m-am uitat la Pokemon. Cand au aparut in Romania, am zis bleax si le-am bagat fix in origine. Pe RTL invatasem, in cateva saptamani, niste cuvinte in germana, ceva foarte foarte util dat fiind faptul ca germana se invata greu inspre foarte greu.
@ maintopic: @darky: Nu exista decat anime japoneze. Ceea ce cunosti ca South Park, Family Guy, American Dad etc. sunt tv-shows, comedy shows, in cel mai rau caz, CARTOONS
@darky (2): Eu personal nu inteleg care e faza cu anime-urile. Mi se par ceva prea cu super eroi, cu super puteri, cu niste efecte facute intr-un stil care nu mi se potriveste, cu replici de toata jena de genul “Once you’re dead, you can’t move” (asta e luata dintr-un anime, am uitat care). Ii respect pe cei care apreciaza arta, Europeana, estica, vestica, care o fi ea, dar ii detest pe cei care reneaga valorile locale (europene, gen tom & jerry) ca sa se uite la diverse besini de genul Elven Lied sau ce dracul or mai fi.
@ darky (3): Mie mi se pare stupid ca sa faci din anime-uri un curent. Daca iti mai aduci aminte, a fost o idioata de cantareata romanca care a facut un videoclip in stil manga/anime (corina, parca). Intr-o zi am prins un interviu cu ea, legat de acest videoclip si ea zicea foarte mandra, sus si tare, ca e un curent foarte amplu si frumos in strainatate. Mi s-a parut penibil, de la machiaj la costumatie.
La mai multe commenturi
2-May-2010 15:27
este elfen lied nu “elven lied”
28-December-2009 13:47
nush ce sa zic..au iesit atat de multe desene animate d-astea sf…poate sunt de moda mai veche..pe vremea mea erau doar cateva super cunoscute..pt kre lasamfotbalul,alergatul dupa fete sa le ridikm fustele..si fugeam in ksa sa vedem tom si jerry…eheee..ce vremuri…pkt k au trecut..akm ne omoara alde naruto…si alti maimutoti kre te amuzi numai knd le auzi numele…fiekre cu ale lor…hai..va pupa catalin…
28-December-2009 15:12
cred ca fiecare cu parerile lui.sunt multe animeuri idioate, e drept, dar sunt si faine.de exemplu Sailor Moon.e de copii mici, de fete, cum vreti sa spuneti, dar eu ma bucur cand mai apare cate un anime ca acesta. imi aminteste de copilarie si uneori e placut sa vezi ceva ca acesta pt ca desi e de copii te face sa zambesti.
5-January-2010 01:55
darky ce pot zice inafara ca te inseli amarnic, ai stiut in post sa te ei doar de anime fara macar sa pui un lucru pro pentru ele, deci automat nu ai cum sa ne ceri sa ne uitam ” out side the box ” cand tu discriminezi un gen de desene doar dintr-un punct de vedere al tau !
( and that’s not really nice )
de catre fox network ) exista mangauri de toate tipurile : istorice , legate de fotbal, de viata adolescentilor la liceu, de orce vrei tu ( belive me ! )
)

Pentru inceput, manga-ul nu se refera doar la actiune, super eroi si chesti de genu, dar din moment c nu esty fan manga nu ai de unde stii asta ( dasta ar fii fost mai bine sa te documentezi inainte, si ca info* mangaurile au aparut cu mult inainte la tv showurile de care vorbesti tu, unu din cele mai mari si cele mai importante fiind ” The Simpsons ” lansat in 89
Te ei atat de mangauri ca vai instinga violenta , prea multi super eroi si chesti de genu, dar tu cand te uitai la batman, super-man, spider-man ( etc ) atunci totu era super oke nu ? alea nu instigau super violenta si ideia ca poti fii super erou daca te musca insecte radioactive si etc.
Un manga oke e desenat aiurea spui ? ca are ochi prea mari, ca un personaj manga in majoritatea cazurilor are paru mai ” bufft ” oke … dar de cele americane pe care le slavesti atat de mult ca : li se dezlipeste capu ( south park ), ca au tepi care ies din cap nu au paru propriu – zis ( The Simpsons ) si as putea continua la nesfarsit ( dar cel mai important si care nu o sa il regasesti in nici un show de tv american si in mangauri mai in 99% din cazuri, macar aia au 5 degete
Ti se parea amuzant sa il vezi pe copilu ala ca alearga ca unu din naruto, dar tu sau prieteni tai cand va prefaceati ca zburati ca super man, sau ca aruncati panza din mana ca spider man, sau ca sunteti mega strong ca hulk ah aia nu era amuzant era treaba de GROWN UP’s right ?
Si ca sa pot incheia critica , nu te lua de mangauri ca o distrusa de la televizor considera un desen a fii un curent, laso in pace in treaba ei orcum sunt sigur ca oameni de genu nu o sa treaca peste 30 de ani la cat de prosti sunt, tot o sa cada odata si odata cu capu in ciorba si o sa moara sufocati ca nu stiu ce sa faca in situatii de genu
Eu personal mam uitat la toate filmele mentionate de tine, toate desenele de la cartoon ( inspecial cand erau in eng ) inca mai vizionez dar foarte rar pentru ca acu sunt doar niste balari puse la misto sa aive ce sa difuzeze, sunt mare fan Walt Disney si totusi am vizionat o groaza de mangauri si animeuri gen Son Goku,Naruto,One Piece etc, si pt cunostinta ta limba japoneza sau chineza cum e folosita in naruto ( deoarece actiunea ia parte in china, eu cel putin asha am informatiile ca naruto e in chineza RAW, dar ma pot insela ) e foarte folositoare in ziua de azi daca vrei sa iti zic si motive dc dai un pm sau msg pe mess si filozofam acolo sa nu facem spam aiurea, iar sincer toate desenele au ca scop de baza sa imbogateasca imaginatia oamenilor nu ineaparat copiilor
Cheer’s
5-January-2010 17:39
@disro:
Filmele de care zici tu ocupă până în 5% din filmele văzute de mine, pe când cei cu naruto-n fapt se uită în proporție de peste 50% la anime-uri (la unii chiar MULT mai mult)
N-am zis că mă uit la The Simpsons, nici că-mi place și nicidecum nu ‘slăvesc’ south park-ul. Spun doar că south park ARE un subiect foarte bine gândit, expus printr-un desen nu foarte ok. Ideea (subiectul) contează.
ps: nu spun acum că ORICE episod din SP e bun, dar sunt destule…
În primul rând n-ai tu de unde ști că am făcut așa ceva, sau că vreun prieten de-al meu a făcut așa ceva.
În al 2-lea rând pot spune că aș fi avut o scuză: aveam 5-10 ani (mai mult sau mai puțin) atunci. Voi, ăștia care vă uitați la anime-uri japoneze / manga / cum vrei să le spui aveți în general peste 18 ani.
(…)
Perfect de acord cu afirmația ta în care spui că desenele au scopul de-a îmbogăți imaginația oamenilor. Sau na, așa AR TREBUI.
Faza e următoarea: sunt MULT mai multe surse prin care-ți poți îmbogăți imaginația în afară de astea.
Și fă diferența între un film animat cu un subiect greoi făcut pentru oameni ceva mai mari, care e mai greu de înțeles, și un desen gen tom & jerry din care sincer, nu cred că pot învăța ceva. Copii mici pot, cei mai mar nu prea mai au ce.
2-May-2010 15:22
sory dar nu numai cei peste 18 ani se uita la animeuri in general se uita cei de la 12 ani in sus
5-January-2010 19:41
may darky nush ce sa zic, dar personal mie imi plac unele din ele, logic ca nu toate sunt perfect de acord cas chiar idioate unele si cat de tv showurile americane nu am ce zice sunt superbe pt o zii in care te plictisesti si ai chef sa “chill down ” sa bei un suc/ cafea/bere niste popcorn sau seminte si sa fumezi o tigara


dar pot bate la pariu ca daca te uiti de exemplu la naruto vreo 10 episoade la rand frumos mai de la inceput sa intelegi ideia ramai dependent, si iti povestesc din experienta, inainte uram naruto mam uitat dintr-o plictiseala enorma la vreo 3 ep dupa care am ramas obsedat
anyway cheers si mai astept pareri
2-May-2010 15:18
bravo ,si yo st dependenta de animeuri
2-May-2010 22:55
@disro : esti invitatul meu de rigoare sa-ti dai foc. bravas, omul care se uita la un anime de doi bani numit naruto. cred ca esti indeajuns de batran sa-ti dai seama ca desenele animate de oricare fel sunt pentru copii
P.S. : Boule, The Simpsons nu e manga/anime
6-January-2010 23:28
@darky:
1. De fapt care este problema ridicata de tine? De ce fanii anime nu apreciaza si celelalte tipuri de animatie? Pai asta e ca si cum ai intreba ceva de genul “ce-au dom’le oamenii cu muzica rock? ce, muzica pop nu-i buna?” Pai pentru unii oameni nu, nu e buna.
2. Faptul ca tie nu-ti plac anime-urile si manga nu inseamna ca ele sunt in sine de cacat. Aici as vrea sa subliniez faptul ca animatiile si benzile desenate produse in japonia nu includ neaparat super eroi care alearga ciudat si care imbraca chilotii peste pantaloni.
Presupun ca te intalnesti mai des cu alea din simplul motiv ca au prins la public mai tare, asta fiind considerat punctul lor original. In plus, cum faci tu sa compari Naruto cu South Park? Pai sunt adresate unor publicuri complet diferite… Naruto este in mod clar un anime adresat copiilor pe cand South Park este, cum spunea disro un tv show cu public tinta adult. Pai cum ar fi frate sa vina japonezii sa faca mijto de Obama sau de AC / DC cand sunt literalmente la capatul celalalt de lume? Eh? Sau mai tare… cum ar fi sa se importe la noi pe piata un animeu cu glume politice din Japonia sau China? Pai cine le intelege pe alea? Ia zi tu ultimul banc pe care il stii cu politicieni asiatici sau vreo trupa super jmekera din Japonia eh? Nu merge…. le-or fi avand si ei pe ale lor dar nu le stim noi.
3. Fatuca aia de care spui tu nu e tuta chiar de tot. Manga/Anime este deja recunoscut in calitate de curent sau subcultura (nu prea sunt sigura de diferenta, ca definitie ma refer). Exista grupuri de fani, care fac reuniuni anuale cosplay si alte festivitati de genul asta. In legatura cu deplinatatea facultatilor lor mintale nu vreau sa ma pronunt in acelasi fel in care nu vreau sa ma pronunt referitor la rockerii veterani care isi plimba pleata carunta si-si taraie lanturile pe la festivaluri din alea la care stii cand te duci dar nu mai stii cand si cum te intorci… (tot dau exemplul cu rockul pentru ca speculez ca este un exemplu suficient de asemanator si la indemana… n-am nimic cu rockul sau cu rockerii, ba chiar ii admir).
In concluzie, nu cred ca situatia e chiar atat de cacat cum suna in postul tau initial. Personal mie-mi place sa ma uit la anime-uri pentru ca, mai ales la SF-uri, dom’le e mai credibil un pusti din ala desenat cand sare 5 etaje decat daca te uiti la Jet Li cand o face. Nu stiu de ce dar parca i se vad cablurile. De principiu, si eu am patit cu Bleach cum a patit disro cu Naruto. M-am uitat intr-o zi la cateva episoade si acum astept episoade in fiecare saptamana, si citesc si manga in paralel ca sa vad ce se intampla mai departe.
A, si mai vroiam sa comentez o chestie… motivul pentru care cred eu (speculez again…) ca fanii anime sunt adolescenti si mai sus este bariera limbii… la animax din cate stiu anime-urile sunt cu voce in japoneza si subtitrate in romana iar pe internet le gasesti cu subtitrare in engleza…. deci s-ar putea sa fie o problema. Nu ca n-ar invata copiii sa citeasca mai devreme ci pentru ca s-ar putea sa aiba probleme sa urmareasca subtitrarea… de principiu cred ca e chestie de comoditate. Oricum argumentul asta nu e prea tare… sau s-ar putea sa fie si problema de acces la ele. Animax emite doar intre orele 20.00 si 2.00 iar pe internet tre’ sa stii sa umbli ca sa ajungi la ele. Parca pe AXN mai dadeau sambata si duminica… nu sunt sigura oricum…
6-May-2011 20:55
Da, e atat de greu incat daca nu tastezi, in Goagal, “free online tv shows” si iei printre primele linkuri, cu siguranta nu vei gasi ceea ce cauti. Intr-adevar, fascinant.
Ma refeream la “tuta” pe nume “Corina”. Valoarea ei muzicala (zic eu) tinde spre – infinit. Da’ e o chestiune de preferinte. La fel cum, in Japonia (acum, ma refer), e moda ca, daca esti baiat si esti atat de slab incat poti imbraca haine de fete, devii super popular sau super-apreciat de fete. Eu la asta ma refeream cand ziceam de “tuta” aia, care afirma ca “anime/manga” e un curent la “moda”.
Multa lume zice ca sunt anime-uri care promoveaza inclinatia spre filosofie, spre gandire, meditatie, discernamant asupra actiunilor de zi cu zi. Nu cred ca ar fi bine sa neg asta, dar poate ar fi mai bine ca acei oameni, uneori, sa puna mana sa mai citeasca un filosof utilitarist… Sau un nihilist… Ce vrea el, numa’ sa mai frunzareasca si el o carte, cine stie, il izbeste deodata ideea profunzimii gandirii…
6-January-2010 23:32
Eu nu ma uit la manga sau la chestiile astea pentru ca nu le inteleg. Apare personajul, ma rog, supereroul, zice doua cuvinte, se face intuneric… si pac se bate cu ala raul. Plus ca sunt si in japoneza.
Dar ador desenele animate. Ma uit si acum la o gramada de desene animate. Imi plac Looney Tunes, mai ales cele cu Road Runner, Life with Louie, Piratul Jack cel teribil si toate desenele cu o nota mai sarcastica. Nu-mi plac toate filmele de animatie dar am vazut unele foarte misto. Gen Ratatouille.
South Park nu prea mi-a placut, dar Family Guy in schimb… Sau Futurama. Clar geniale.
Iar oamenii care se uita la desene nu mi se par deloc inferiori, plus ca unele desene animate sunt mai misto decat multe filme de cacao. (A se vedea Steven Segall…)
7-January-2010 15:56
ma rog… pareri peste pareri. Fiecare isi exprima, evident, puctul sau de vedere din experienta proprie. Si asta este foarte bine… totusi sunt foarte de acord cu “disro” (keep up man!).
Postarea initiala, care dorea a se reflecta asupra violentei din viata copiilor din jurul nostru, sincer este un pic pe langa. Manga/anime-urile consider ca sunt cel mai neinsemnat act de instigare la violenta din ziua de azi (din nou, din punctul meu de vedere).
Nu iau nici un fel de parte, si asta deoarece cateodata am chef de un manga, cateodata de un anime, si cateodata de o animatie ” de la mama ei” Disney…. si poate altadata de o drama.
Asta tine de fiecare ce acceptam si ce ne face placere. Btw,si sa nu uitam si de filmele manga care sincer le-as pune inaintea unor filme de renume americane, fiind minunat realizate, poate ireale si mult prea impopotonate cu super-eroi, dar si cu foarte multe traditii interesante. Nu dau nume deoarece nu are rost.
Aceasta dicutie poate fi continuata pana isi ia cineva campii, se enerveaza si o ia personal… si nu ar fi frumos.
Fiecare dintre noi avem pareri si opinii, si tocmai asta ne face atat de diferiti si frumosi in felul nostru. Altfel, daca am gandi toti la fel… ne-am cam plictisi, nu?
10-January-2010 22:24
Hai ma ca unele anime-uri sunt chiar tari
Yu Yu Hakusho, Dragon Ball, Dragon Ball Z, Bleach, etc
Naruto nu-mi place de nici o culoare 
19-February-2010 10:46
sincer imi plac anime-urile……si faza e ca poti invata si din ele engleza mai ales daca sunt dublate sau subtitrate in engleza…..manga (comic book’s)…sunt facute pentru a amuza persoanele care le citesc…nus chiar carti de colorat….si toate au povestea lor …ce e insa foarte adevarat este ca nu toate sunt reusite dar crede-ma ca sunt anime-uri care sunt foarte educative gen school life,familly life etc; nu trebuie neaparat sa te uiti la cele gen fight,magical,supernatural etc; tot ceea ce vreau sa spun este ca toate anitatiile sunt frumoase nu conteaza daca e disney ori pixar sau tokyo animated group…..fiecare cu ce ii place…..
25-February-2010 05:36
coae io fac laba pe animeuri dastea e misto imi dau drumu si repede ,plm as fute un desen animat intr-o zi
25-February-2010 20:44
da magarule, e foarte relevant ceea ce spui tu.
2-May-2010 15:12
bai magar idiot yo ma bazez pe animeuri si daca u ejti atat de porost incat sa nu te uiti nu le comenta ca si yo cred ca desenele animate st niste porcarii pt copii de 3 ani si japoneza imi place mai mult ca engleza deci, magarimea dumneavoastra mai bine inchide gura
9-August-2010 08:34
sincer magarule….esty pur si simplu un alt copil aiurit care comenteaza la cv de care nici macar nu a auzit….asa ca tineti parerile pt tine ca deocamdata nu te-a intrebat nimeni…:( si lasa nu-ti mai fa u laba pe animeuri k nu ai decat un flintik deci nu ai la ce sa faci laba;))
21-August-2010 20:32
Relevant mai e si nickname’ul tau, magatule. Tot respectul. [not!]
Treceem la subiect. Tu te iei de faptul ca Anime’urile sunt ‘ Niște imagini desenate cu piciorul, ochii mari cât 80% din cap, capul cât 70% din tot corpul, mâini prea lungi (sau prea scurte), etc. Cum am mai zis, gen cărțile alea de desenat, pentru copii de grădiniță.’
Incepem cu inceputul. Exagerezi. Daca [,] capul ar fi cat 70% din corp, atunci ochii ‘care sunt cat 80% din corp!!’ unde mai incap?
Anime’urile in general, sunt chiar foarte bine desenate din punct de vedere anatomic.
Si, hm, ce te face sa zici ca sunt de genul cartilor de desenat pentru copiii de gradinita?
Inteleg, mai Florin, ca nu iti plac Pokemonii sau ca nu esti super-fan Naruto sau DBZ. Nici eu nu sunt. Dar nu exista doar astea 3 anime’uri in lume. Nu exista doar un gen de anime’uri -> cu supereroi. Daca tot compari manga-urile cu cartile pentru copiii de gradinita, atunci sa vad, cum le’ai da un volum din manga-ul Death Note [la care tu faci referire in post] , bazat pe un tip care are un carnetel in care daca scrie un nume , tipu’ cu numele ala moare, unui copil de gradinita?
Daca mie imi plac anime’urile si citesc manga’uri, nu inseamna ca detest complet restul desenelor. To burst your bubble, chiar ieri m’am uitat la South Park. Si ador veverita aia din Ice Age. ’nuff said.
Te’ai exprimat asa: anime’urile sunt desene animate, deci pana si Ice Age este un anime.
WRONG! *ding ding*
Anime vine de la Japanimations. ca sa citez Wikipedia, ‘termenul se referă în general numai la animația japoneză’
Any other questions? :D [ Alice care incearca din rasputeri sa iti schimba parerea, se uita la anime-uri de la.. 8-9 ani[?]. Iar acum are 12 ani. ]
PS: You say :’Peste tot numai eroi care salvează lumea. Peste tot e vorba de distrugerea lumii și de eroi care o salvează.’ I say: ‘Si in Tom si Jerry este un episod in care apar niste extraterestri care vor sa distruga lumea, iar T&J o salveaza. Multumesc pentru atentie.’
21-August-2010 20:33
magarule* :)) sorry for the typo.
17-September-2010 18:13
Daca nu stiai foarte multe desene din copilaria noastra de fapt sunt anime-uri:)) dublate in romana engleza.Nu imi spune ca nu ti-a placut Peter Pan?Si nu inteleg ce ai cu Death Note?Nu are nici o legatura cu eroi sau roboti sau alte chestii…E de fapt destul de greu sa il urmaresti si sa il si intelegi pt ca foarte multe lucruri te depasesc.S-au bazat foarte mult pe psihologia personajelor in anime-ul asta si e foarte greu sa il urmaresti si la o varsta desutl de mare( eu l-am vazut la 20 de ani si tot trebuia sa fiu foarte atent sa nu imi scape cate ceva).In plus e desenat foarte bine spre deosebire de ce lauzi tu : johny bravo,dexter..dexter avera capul cat corpul:)) dar nu ma intelege gresit imi plac si desenele astea dar intra in alta categorie.
In plus cum naiba poti sa intrebi daca se compara South Park cu DBZ,Naruto cand ele nu au nici o legatura:| e ca si cum ai intreba ce e mai bun un avion sau o locomotiva( 2 lucruri care nu au nici o legatura)
5-November-2010 21:09
Esti praf amice…nu sti nimic
1-December-2010 14:13
te-ai gandit ca poate parerea ta ( si scuza-ma dar mie mi se pare putin ca intreg romanul asta care l-ai scris este o revolta ) nu priveste pe multi dintre cei care o citesc. mie una imi plac la nebunie anime-urile pentru ca pur si simplu ma uit la ele de cand sunt mica desi nu colectionam nici abtipilduri nici nimic. am carti in engleza cu manga si gravitation, si benzi desenate si romane, si trebuie sa recunoastem ca unele au subiecte super misto. mie imi place limba japoneza si nu e chiar cum spui tu …anime-urile au o logica ascunsa pe care trebuie s-o intelegi; poate la inceput ti se par de gradinita dar ele defapt au o topica destul de severa si prezinta cultura japoneza. app limba japoneza este foarte cautata la fel ca toate limbiile care nu se vorbesc cam peste tot in lume cum este engleza sau franceza. daca inveti japoneza de mic poti sa ajungi sa fi foarte bun si sa-ti foloseasca, pentru ca putini oameni stiu limbii asiatice.
Din punct de vedere al aspectului anime-urilor, ele sunt desenate super proportional in comparatie cu alte desene animate. intr-adevar ochii sunt mai mari ca in realitate doar ca ei sunt desenati in acest mod cu un scop anume ( ca sa se vada sentimentele traite si sa dea o expresivitate puternica ).in al doilea rand spui ca cica sunt ca niste carti de colorat pentru copii mici; gandeste-te ca nu poti sa-i dai unui copil de 4-5 ani un anime in care poate unii mor sau se bat ( cum ar fi in death note cu care vad ca ai ceva in mod special – defapt e foarte greu sa intelegi defapt care este subiectul acestui anime, si mai ales tie ti-e greu pentru ca nici macar nu incerci , tie ti-a intrat in cap ca nu-ti plac si gata nu vrei sub nicio forma sa-ti schimbi parerea. este gresit. unele anime-uri au un inteles ascuns si trebuie sa te straduiesti daca vrei cu adevarat sa le intelegi. ) eu ma uit de cand aveam 7 ani iar acum am 17 . sorry dar esti depasit total de situatie. mai bine intereseaza-te inainte sa spui niste lucruri de care nici macar tu nu esti sigur. du-te si uita-te la ce doresti dar nicaieri nu vei gasi ceva mai de buna calitate ca anime ( evident cele de la mama lor , si cele oficiale nu fakes care sunt pe toate canalele posibile si imposibile ).:)
7-February-2011 23:57
Dupa ce am citit toate comentariile o sa incerc sa nu mai reiau ideile, dar multi au dreptate. Intradevar anime-urile sunt faine, dar nu favorizez pe nimeni caci si eu am vazut aproape toate episoadele din tom & jerry. Le-ai spus altora sa priveasca “out side the box”, dar tu de ce n-o faci?! Chestia ca anime-urile japoneze (fiindca numai asa sunt) au ochii mari (din cate am auzit) au 2 explicati: 1. pentru a atrage atentia asupra sentimentelor;
2. pentru ca asiatici s-au saturat sa se rada pentru ca ei au ochii aia ingusti.
Si apropo, stii de unde vine toata chestia cu Hello Kity pentru fetitele intre 4 si 8 ani? De la maneky neko (pisica norocoasa, in japoneza, aia cu o laba ridicata de pe la toate magazinele). Iar referiror la faptul ca majoritatea care ciesc acest blog si se uita la desene animate au peste 18 ani. Frate, chiar crezi ca trebuie sa ai cel putin 17-18 ani pentru a citi si a intelege un blog ceva mai serios??? Sunt uni care nici la 30 n-ar pricepe ce ai scris tu aici, insa unele persoane pot sa aiba si 13 ani ca tot pricep mai bine si prind ideea imediat (accentuand UNELE).
6-March-2011 12:47
Eu cred ca naruto e printre cele mai faine desene aparute..si voi astia care sunteti impotriva , nu mai comentati daca nu ati vazut numai un episod!
6-May-2011 20:42
si pe mine ma doare in cur la ce te uiti tu asta care ai scris 2 km!(nici nu ma intereseaza cine esti)!
Sa te chis in freza!
Si vb aia…daca primesti ceea ce dai ai grija cand dai muie! :)) )))
28-May-2011 13:55
Ce-mi plac oamenii care se dau experti cand habar n-au despre ce vorbesc. Din introducerea articolului tau e evident: ce intelegem noi prin anime? Sa spui ca Madagascar e anime… se vede ca te pricepi. Si de cand sunt manga carti de colorat? Ai deschis vreodata una, sau mai la obiect, ai citit vreodata?
Faptul ca iei in deradere avantajul pe care cunoasterea limbii japoneze ti-l ofera spune multe.
Apoi sa compari South Park cu Naruto, e ca si cum ai compara mere cu castraveti si intrebi lumea care e leguma cea mai buna. South Park e satira, parodie, Naruto nu. Si daca tu crezi ca SP e mai educativ decat Naruto, atunci opinia ta despre ce ar trebui copiii sa stie e foarte deplasata. Anime-urile instiga copiii la violenta? Dar South Park ce face, ii invata bunele maniere si normele de conduita in societate? Give me a break.
Criteriile pe care le aplici anime-urilor nu sunt aceleasi dupa care judeci restul animatiilor: anime-urile nu sunt corecte din punct de vedere anatomic? Dar South Park e? Corpse Bride?
Da, sunt fan anime. Si poate ca te surprinde ce o sa-ti spun acum, dar DA, imi plac animatiile de genul Wall-E, Shrek etc. Ideea este sa faci diferenta intre ce sunt, si sa le apreciezi in contextul respectiv.
Articolul tau nu face decat sa scoata in evidenta faptul ca ai vazut un episod-doua din vreun anime si ai decis tu ca esti expert si in masura sa critici. Si mai evidentiaza faptul ca nici macar nu te-ai obosit sa te documentezi mai amanuntit inainte sa incepi sa scrii aberatiile de mai sus.
29-May-2011 12:34
@FF:
– Nu am zis că Madagascar e anime, ci film animat (animație)
– NU sunt expert în domeniu și nu am zis niciodată și nicăieri că aș fi. Nu știu de unde și de ce ai tras tu concluzia asta eronată.
– Tot ce e scris în articolul de mai sus sunt doar părerile mele, nu de expert, nu de ‘researcher’.
– Corect, nu m-am documentat. De ce? Pentru că nu am nevoie de documentare. NU mă interesează deloc domeniul. Și oricât m-aș documenta tot nu pot trece peste faptul că în anime-urile japoneze, cel puțin la prima vedere, este vorba în principal de violență.
Corect, și în South Park e. Dar hey, nu ma uit nici la una, nici la alta. Ambele mi se par la fel de stupide.
29-May-2011 16:03
Nu vad cum ai putea sa ai o parere despre ceva ce n-ai experimentat sau despre care nu ai cautat sa stii mai multe. E ca si cum ai spune ca o carte e proasta fara sa o fi citit, pe simplul motiv ca nu-ti place coperta. Ce ai expus tu in articolul tau nu sunt pareri, sunt prejudecati.
11-September-2011 23:51
Daca tie nuti plac anime bazate pe manga asta nu inseamna ca tre sa insulti…oi fi si eu o “dependenta” de anime..si nu imi prea plac desenele ca Ice Age sau chesti….dar asta nu inseamna ca trebuia sa insult oameni care au muncit mult ca sa faca aceste anime pe care le urasti tu…adika daca nu iti place ceva nu te mai deranja sa scri atata numai ca sa insulti tu creatori de manga…si ca sa sti…si japoneza este o limba ca toate altele…Romana, Engleza..etc.
Daca stiai ca toti fani animelor o sati sara in cap…de ce ai mai scris…nu puteai sati vezi de Ice Age-urile tale???…
18-October-2011 17:03
nu stiu ce manga ai vazut tu ca personajul are capu cat luna!!:| sincer…mai documenteaza-te citeste incearca sa citesti odata un manga…sau sa te uiti macar la un anime…si dupa o sa realizezi ce e de capu lor…nu ca domnule m-am uitat odata la un episod dintr-un serial anime(e.g Death Note Bleach Naruto) si vai erau varza….prima oara incearca sa vezi despre ce se discuta….in principal ce au la baza…si nu e important ca sunt bazate pe cultura si istoria japoniei:| sau a altor tari….asta te ajuta sa alfi unele chestii despre ce s-ar fi intamplat in acele momente…anumite mituri pe care daca le cercetezi ar putea fi interesante…!! Punct!
20-June-2015 11:36
Sunteti niste fraieri daca luati animeurile peste picior,in special Naruto,Naruto Shippuden ,Dbz sau bleach.Nu stiti ce inseamna sa te uiti la ceva de calitate.Sunteti PROSTI daca nu va uitati la anime.Si apropo filmele Pixar sunt penibile!!!