Îndrăgostește-te de persoana potrivită
Luăm un caz.
Tu ești în pericol și o persoană de sex opus face orice-i stă în putere să te scape și să fii bine. Într-un final, când ești ok, ei îi dau lacrimile când te știe bine.
În aceeași zi, seara târziu ești într-un Pub cu o persoană de sex opus pe care tocmai ce-ai agățat-o într-un club cu o seară înainte.
Cazul 1: Continui cu persoana tocmai agățată.
Cazul 2: Îi spui “n-ar trebuit să fiu aici” și pleci ducându-te la ușa persoanei căre a plâns pentru tine atunci când ai scăpat de pericol.
Ok. Acum pot începe articolul
Nu te poți îndrăgosti la comandă cum nici nu poți iubi la comandă. Dar trebuie să ții cont și de ceilalți.
E ca și cum ai ști o tipă (ești fată? adaptează și tu la ‘ai ști un tip’ ) care plânge pentru tine, care face orice pentru tine și care e prima persoană ce te sună de ziua ta să-ți ureze ‘La Mulți Ani’; și nu te cuplezi cu ea, nu încerci nimic cu ea, te distanțezi de ea, DOAR PENTRU CĂ ea e blondă și ție-ți plac roșcatele.
Deci really, wtf!? Încearcă să nu te mai uiți așa mult la aparențe!
Iubirea e un sentiment, o emoție, e ceva sufletesc, spiritual. Cineva plânge pentru tine sau suferă alături de tine doar dacă e atașat spiritual de tine, și ăsta e UN MARE LUCRU!
Poate că-ți place de altcineva, fizic vorbind.
Încearcă să nu confunzi niciodată sentimentul de atracție cu cel de iubire, atașare.
Nu sunt deloc în ‘aceeași oală’.
Corect, unul fără celălalt nu se poate, dar iubirea mereu va fi pe primul loc. O persoană căruia îi place de tine te va părăsi când va găsi pe cineva mai frumos (pe orice plan) ca tine.
Dar o persoană care te iubește nu te va părăsi niciodată! Pentru nimic în lume! Nu contează că tu ești urâtul pământului, ea e frumusețe rară și un top model se dă la ea. Nu te va părăsi, și în multe cazuri nici măcar nu te va înșela (gen aventură de-o noapte)!
Ce vreau să spun prin acest articol? Că poate există o persoană specială care te va iubi pentru totdeauna, nu contează ce s-ar întâmpla, care ți-ar oferi ORICE și care ar fi dispusă să facă ORICE i-ai cere pentru tine! Absolut ORICE!
Și poate o vei ocoli, nu vei fi dispus să încerci ceva cu ea, o vei lăsa, pentru o alta care nu va face nimic pentru tine și te vei învăța cu asta, de care să te rogi să facă un lucru minor, și nici ăla nu-l face pentru tine, care nu-ți oferă prea multe, etc etc. Dar de care ai ales să te îndrăgostești cu mult timp în urmă, după niște criterii stupide.
Și după ce te-ai îndrăgostit, cam greu să poți renunța, cât de bună sau rea e persoana cu care ești…
Deci… îndrăgostește-te de cine trebuie! Și ai grijă de sentimente și emoții. Ai grijă care-l pui pe primul loc
20 comentarii
10-January-2011 15:12
This is fake and gay. Really, fake and gay. Nu poti controla de cine sa te indragostesti. Te indragostesti si atat. Dupa ce trece acea euforie a indragostelii, poti sa vezi daca merita sau nu persoana sa investesti sentimente mai profunde in acea persoana. Daca merita, super. Daca nu, nu.
Cel mai bine e sa fii impacat cu alegerile facute, indiferent ca vin inca 10000 de sexy-marioare sau macho-men-i. Trebuie sa fii convins ca ai ales ceea ce e bine cu tine si sa te tii de alegerea facuta.
Inca o chestie: iubirea de care zici tu acilea e o chestie relativ abstracta, cu care ma indoiesc ca ai avea ceva in comun:D Vorbesti despre lucruri sfinte… Chiar sfinte! Ca sa ajungi sa iubesti pe cineva, ai nevoie de o relatie luuuuuuuunga, minim cativa ani buni.
Acestea fiind zise, c ya!
10-January-2011 15:24
“E ca și cum ai ști o tipă (ești fată? adaptează și tu la ‘ai ști un tip’ ) care plânge pentru tine, care face orice pentru tine și care e prima persoană ce te sună de ziua ta să-ți ureze ‘La Mulți Ani’”
și
“Încearcă să nu confunzi niciodată sentimentul de atracție cu cel de iubire, atașare.
Nu sunt deloc în ‘aceeași oală’.”
În articol ne prezinți ideea că ar fi bine să ne îndrăgostim de cine trebuie și că senzația de atracție fizică diferă de cea de iubire sau atașament.
Întrebarea mea e: De unde știi că tipa care te place și care ar face orice pentru tine, dar de care tu te distanțezi, S-A îndrăgostit de tine din cauza caracterului tău și nu din cauza fizicului tău??
Plus că vorbești mult prea ușor despre niște lucruri atât de fine. (vezi și commentul de deasupra mea :D )
10-January-2011 15:31
@dracidus: Am mai zis și în articol și mai repet: nu te poți îndrăgosti la comandă // nu poți controla de cine să te îndrăgostești.
Cu toate astea, dacă nu e dragoste la prima vedere, poți controla asta. Când decizi să te duci la o întâlnire cu o tipă nu decizi asta pentru că ești îndrăgostit de ea.
Și ce zici tu? După ce trece acea euforie a îndrăgostelii poți decide dacă merită sau nu? Well, și dacă începi s-o iubești, câtuși de puțin? Dacă tipa te face s-o iubești, dar nu merită (din simplul motiv că ea nu te-ar iubi sau te-ar vedea altfel decât o vezi tu)?
Ideea era următoarea: TU alegi în ce relație intri. TU alegi persoana! Și înainte să le vezi, le poți ‘citi’ puțin să vezi ce și cum.
Dacă tu ai luat-o ca pe “îndrăgostește-te forțat de x-uleasca” e problema ta. Eu o iau ca pe “x-uleasca ține la tine. hai să vedem ce-i poate capu'”
10-January-2011 15:37
@Ilea Cristian: Corect, vorbesc cu ușurință, dar n-am zis că le știu pe toate și nici n-am zis că-i bătut în cuie. E un subiect foarte delicat și părerile sunt destul de diferite. Și na, ce-am zis mai sus e doar o idee, doar o opinie / părere, nu e un ‘fact’
Anyway, dacă s-ar îndrăgosti de fizic (adică ar fi atrasă, fizic vorbind), nu cred că ar mai fi distantă și cu siguranță n-ar fi atât de atașată de tine. Când e vorba de un astfel de atașament, vorbim de ceva spiritual, nu fizic.
Dacă ar fi fost atrasă sexual cu siguranță te-ar face s-o fuți sau eventual să intri într-o relație cu ea (și ținând cont că atracțiile fizice nu țin așa mult, nu se știe dacă va rezista relația).
Dacă e atașată emotiv de tine, poate să considere aceste sentimente ceva ‘friendly’, și instinctele sexuale nu intervin.
De-aia cred/zic eu că e o diferență între atracția fizică și îndrăgostitul de caracter / ‘suflet’
10-January-2011 18:29
Cazul pe care l-ai prezentat tu (Florin), e… best case scenario :) . Daca ar fi asa… ce bine-ar fi…
Dar mai sunt si copilite fara minte p-acolo… care la inceput reusesc sa iti dea impresia ca te iubesc ca te nu stiu ce etc. etc. cand ele de fapt, habar n-au ce-i aia iubire. Chestia asta nu cred ca ma pricep s-o explic prea bine.
In fine, iubirea nu se “dezvolta” neaparat dupa CATIVA ANI BUNI. Hai, cateva luni, nu chiar ani. La un moment dat incepi sa te apropii din ce in ce mai mult de persoana respectiva, lucru ce este de obicei asociat cu iubirea in sine. Mai incolo ajungi sa tii la persoana respectiva indeajuns de mult incat sa o consideri deja familie (sper ca se intelege), caz in care, dupa mine, daca te mai desparti de X, ori esti prost, ori nu ai iubit cu adevarat. (si cred ca am facut cateva exprimari gresite…)
17-January-2011 20:36
Din articolul tau reiese urmatoarele:
1 Iubire=Atasare > Ceea ce e corect, iti iubesti copii, prietenii, fratii, parintii. Si esti atasat de ei.
2 Tu confunzi Dragostea sexuala,pasiunea(aia de duce la perpetuarea speciei) cu iubirea spirituala(atasamentul de mai sus). Greseala facuta de multi in viata
Concluzie: Fara o scanteie de pasiune iti poti baga picioru` in ea de relatie, cu toata dragostea spirituala de pe pamant. Am zis. :)
P.S. Pasiunea e strins legata de aspectul fizic, feromoni si alte lucruri de astea lumesti, daca intelegi ce vreau sa zic…
17-January-2011 23:39
Pasiunea si iubirea sunt intr-adevar diferite. Daca vrei sa spui ca relatie fara sex (nu stiu la ce altceva ai putut sa faci referinta) nu merge, ai dreptate, dar sa nu exageram… Unele relatii se duc naibii si fara… “acea pasiune”.
Iubirea/dragostea sunt dezbatute de cand lumea. God damn it! Prea complicat. Fiecare cu gandirea lui…
20-January-2011 16:57
Toate ca toate,da’ suna bine!
1-March-2011 12:06
florin…vorbesti de lucruri sfinte intr-un mod abstract…sentimentele nu ni le putem controla….daca era cum zici tu…nu mai existau inimi frante…..
16-March-2011 01:36
Nu ca as stii eu tare multe , dar “iubirea” asta despre care vorbiti voi nu cred ca mai tare exista , putini sunt cei ce simt sentimentul de iubire reciproc. Am ajuns la stadiul unde lumea se “combina” datorita situatie materiale sau de frica sa nu ramana singuri. Deci , ce ziceai tu Florine , adica “Eu o iau ca pe “x-uleasca ține la tine. hai să vedem ce-i poate capu’”” , parerea mea e , ca este exact ce ziceam mai sus , te cuplezi cu ea nu pentru ca iti place de ea , te cuplezi cu ea pentru ca poate in adancul tau ai un mic gand ca poate o sa iasa ceva…dar unde e iubirea reciproca?:|
12-April-2011 22:47
Sincer eu exact asa am patit!!!! M-am combinat cu un tip la o petrecere.. eram cam beata, in seara aia a fost foarte dulce cu mne, a 2-a zi m-a sunat, ne-am vazut, a fost ok… am devenit amici si cu timpul am devenit iubiti! am stat impreuna o luna iar eu deja il iubeam!! As fi facut orice sa ii fie bine, as fi renuntat la orice pentru el, a avut rabdare cu mine stiind tot “dosarul” meu iar dpa o luna am ajuns in pat, nu a existat acea atractie, nici din partea lui nici din partea mea. Pentru mine sincer nu a contat insa pentru el da asa ca a vrut sa ne despartim, ne-am despartit si eu am inceput sa plang la telefon cand mi-a spus… atunci mi-am dat seama ca si el tine la mine, era foarte afectat de faptul ca plangeam insa a incercat sa imi explice ca nu avea sa mearga intre noi. Dupa cateva zile mi-a spus ca ii este greu fara mine si vrea sa fim prieteni asa ca l-am nvitat la mine… a venit si ne-a fost greu amandorora… am plans iar de fata cu el, nu m-am putut abtine.. asa ca ne-am impacat… nu a mai durat o luna si iar ne-am despartit! de data asta nu ne-am mai impacat insa vorbim zilnic… de cate ori il vad sau vb cu el la telefon ma apuca plansul.. seara de seara inainte sa adorm plang si ma gandesc la el, toata ziua ma gandesc doar la el, nu ii pot uita zambetul, nu pot uita momentele pe care le-am petrecut! Eu cred ca cel mai greu este sa ai parte de iubire dar sa nu existe atractie! Imi era greu si cu el dar si fara el… Pur si simplu noi doar ne placeam insa nu eram atrasi unul de celalalt iar acum amandoi suferim din cauza ca ne-am obisnuit sa fim impreuna… As vrea ca el sa nu mai fie atat de superficial si sa acorde o sansa iubirii!!
3-January-2013 23:22
Ceea ce spui tu e foarte frumos.Intr-adeva,nu neaparat te indragostesti de persoana aia,dar ii dai o sansa.Sa iti spun ce am patit eu de revelion.
M-am dus intr-un loc nou,unde ma chemase un tip de care imi place.Nu cunosteam prea bine prietenii lui,chiar nu-mi placeau deloc fetele din grup.
Totusi,totul merge bine,ma distrez etc etc,dar in cele din urma imi vine rau de la bautura.
Dar rau, cum nu am mai patit niciodata.Am combinat urat tigarile si bautura tare si,,…ma rog.
Ideea e ca am avut noroc de un tip care m-a condus la baie,m-a ajutat.Eu pur si simplu era sa intru in coma.Tipul asta mi-a adus apa,servetele,de mai multe ori,nu m-a scapat din ochi nicio secunda.A stat cu mine 30 min,in timp ce celalalt,pentru care venisem,doar a venit,s-a uitat la mine,si a plecat.Deci,hm!
Pacat ca e o diferenta de 2 ani intre noi,eu si baiatul sufletist,altfel i-as acorda mai mult de o sansa!;)
3-January-2013 23:38
@Alexandra: 2 ani și tu spui că nu-i dai nici o șansă? Majoritatea căsniciilor de succes pe care le știu au în jur de 5 ani diferență între ei. +- 3 ani.
Nu e nimic în neregulă 2 ani. Nici 3, nici 4, nici chiar 5. Abia după 5, din pct meu de vedere, ar fi ceva mai … complicat, dar nu imposibil!
4-January-2013 03:22
Da,ai dreptate,insa suntem la varsta la care diferenta se vede,eu avand 19,el 17.
Haha,si,in plus,nu stiu de ce,ma gandesc mereu si la partea ce tine de cultura,vise,inspiratii.Tipul meu trebuie sa creada in Dumnezeu,sa aiba o tona de vise si sa vrea sa le puna in aplicare,sa nu fie tampit..
Te-am plictisit?Si distanta Bucuresti-Bacau e naspa.Poate ne vedem prin poli,la o plimbare si discutii d-astea:)) Noapte faina!
4-January-2013 03:26
@Alexandra: Mi-ar fi făcut mare plăcere să ne vedem la o discuție, păcat că eu sunt din Galați
Hei, ai doar 19 ai! Distrează-te și nu te mai gândi atât de serios la chestii de-astea. Încă n-au o valoare atât de mare. Poți pierde o poveste foarte frumoasă.
Ține minte: Uneori (chiar foarte des!) nu finalul contează, ci doar povestea!
Credeam că el e cu 2 ani mai mare decât tine. Ținând cont că fetele se maturizează mai rapid decât băieții, cei 2 ani în minus ai lui, în cazul ăsta, poate conta enorm. Dar nu mereu! N-ai de unde ști cum e un om până nu începi să-l cunoști!
Și în legătură cu distanță: Nu încurajez și nu voi încuraja niciodată chat-ul, videochat-ul, vorbit-ul pe y!mess, facebook, telefon, sms. Relațiile se TRĂIESC prin atingeri, priviri, stat împreună.
Noapte bună și ție
4-January-2013 04:11
@Alexandra:
Eu am 20 de ani, iar prietena mea, cu care sunt impreuna de mai mult de 2 ani, este mai mica cu un an. Diferenta de varsta nu conteaza, cel putin nu in cazurile in care persoanele implicate sunt cu capul pe umeri. Altfel… vezi fetite de 16 ani cuplate cu fotbalisti in devenire sau baietei smecherasi de 17 ani umbland cu dansatoare de 22…
Dar daca cineva te impresioneaza si/sau iti da sentimentul ca are sa merite… fa-o sa merite :) .
Scuzati eventualele greseli gramaticale… de cand sunt la Poli nu prea le mai am cu limbu’ roman… da’ nici cu limbu’ matematic nu le am :))
4-January-2013 14:15
@Radu: Si eu tot la poli:)) Si totusi,sunt foarte copilaroasa,de aceea tind sa umblu cu baieti mai mici decat mine!Cei mari mi se par prea trecuti prin viata.
4-January-2013 18:14
@Alexandra:
La Poli se intalnesc doua universuri total diferite. Ingineriile cu economiile… :)) Tu unde esti?
4-January-2013 18:19
@Alexandra:
La Poli se intalnesc doua universuri total diferite. Ingineriile cu economiile… :))
Tu unde esti?
—–
O persoana care este cu, sa zicem, 2 ani mai mare decat o alta, nu inseamna automat ca are mai multa experienta de viata. Just saying ::F
// mFlorin, HTTP-u’ asta ma omoara cu noptile!
4-January-2013 19:11
@Alexandra:
Tocmai de-aia iti spuneam sa nu te mai gândesti atat de serios la relatii la varsta asta. Majoritatea relatiilor la vârste mai mari, relatii care duc la casnicii fericite, se bazeaza mai mult pe alte valori gen statut (fie el social sau financiar), sanatate, capabilitati de a face anumite chestii, anumite calitati, etc; comparativ cu relatiile la varste in jurul a 20 de ani, care se bazeaza mai mult pe pasiuni, sentimente de moment, atractii si/sau fantezii, care in final trec, dar duc la o poveste frumoasa, la momente frumoase, la experiente noi si intense.
@Radu: daca te referi la editarea comentariilor, da stiu. Cred e din cauza pluginului. To be fixed