Oare chiar merita profesorii salarii cu 50% mai mari?
Din link in link am ajuns pe aici, si m-am pus sa dau si eu un comentariu. S-a ajuns sa fac un comentariu enorm de lung si riscam sa ma injure toti care urmau sa citeasca. Asa m-am hotarat ca ar fi mai bine sa scriu un articol pe tema asta.
So, am si eu o opinie cu privire la marirea salariilor profesorilor. Ce fac profesorii atat de important ca sa le mareasca salariile? Da, ca teoretic ar trebui ca profesorii sa fie unii dintre cei mai importanti oameni din viata unui om, e partea a doua, dar ei de fapt nu sunt.
Pentru ce sa ii mareasca salariul unui profesor de info care e paralel cu domeniul IT? (la profilul mate-info se preda C++, iar profesorul respectiv in ora de informatica sta pe youtube si cauta filmulete funny, iar elevii se joaca solitaire sau jocuri flash gen miniclip.com). Am uitat sa specific ca predarea se face odata la doua luni, dictand dupa carte.
Pentru ce sa-i mareasca salariul unui profesor de 50 de ani care nu ma trece clasa daca nu ii stiu toata istoria la perfectie (eu fiind la profil mate-info, unde nu am nevoie de istorie pentru a avansa in cariera).
Sau a altui profesor care vine la scoala si-si revarsa nervii pe elevi? Sau unui profesor care in ora lui imi povesteste cat de bine era pe vremea lu’ Ceausescu. Si mai nou, sa-si (re)verse nervii pe elevi, pentru ca n-a avut el succes in viata, nu a ajuns ce-a vrut, si a ajuns profesor:”Pai cum dracu’, eu am ajuns aici din cauza lui x, hai acum sa-i nenorocesc pe copii astia, ca si asa ei sunt prosti si nu stiu sa ma reclame daca eu le pun un 2 degeaba”
*poate spui ca am insel, pentru ca mai sus am spus ca nu-mi trebe un obiect gen istorie, si dupa aia am spus ca in loc sa-si faca ora cum trebuie ne povesteste cat de bine era acum 50 de ani. Eh, nu ma insel. Pentru ca ar trebui sa-si faca ora. Ar trebui sa-mi povesteasca in mare ce s-a intamplat cand, cum si ce fel. De exemplu, eu cea mai multa istorie o stiu dupa wikipedia (nu am motiv sa mint! cand nu am stiut ceva acolo m-am interesat. Si faza e ca mi-a ramas in minte) Nicidecum de la orele de istorie. Pentru ca ori profesorul era prea disperat de viata si ne punea sa invatam 10 pagini mecanic, ori nu mai preda deloc si ne povestea .. chestii.
Am uitat sa spun si genul ala de profesor discriminatoriu. Cel care daca ai cercel in ureche nu te primeste la ora. Sau te primeste dar te asculta toata ora si-ti pune tot nota mica. Deodata ce scoala nu a fost in stare sa ne faca sa avem o uniforma, si fiecare vine cum vrea la scoala, pentru ce te iei tu de mine ca am cercel (specific ca nu sunt de acord cu asa ceva, dar nu m-am uitat niciodata ciudat la cei care poarta). Alte exemple ar fi: parul mare, bluze/pantaloni largi, creasta, frizura mai .. diferita, si exemplele pot continua! Deci deodata ce nu exista o lege prin care sa fiu obligat sa ma imbrac intr-un anumit fel, de ce imi pui nota 2 daca am parul mare? Sau daca am cercel? Sau daca ma imbrac like a rapp dude? Tare mi-e frica sa nu imi puna nota 2 daca nu sunt de aceeasi religie ca profesorul: “aaa, tu esti catolic, deci nu esti ortodox, ahaaa, ia de aici un doi si stai jos”
Inca un tip de profesori, care nici de-al dracului nu merita sa li se mareasca salariile. “la 3 absente ai nota 3 in catalog”. Ok, deci daca chiulesc 6 ore deja imi poti incheia media, nu? Sau daca chiulesc tot semestrul, in loc sa ma vad cu media neincheiata, ma vad corigent.
Da, profesorii vor sa ne faca sa venim la orele lor prin chestia asta. Dar faza e ca mie NU imi trebuie in viitor, pentru a avansa in cariera, geografie, religie, biologie, istorie, economie s.a.m.d. Daca m-ar fi interesat biologia atat de mult incat sa invat o lectie de 10 pagini odata la doua saptamani, m-as fi dus la profilul stiintele naturii. Dar nu, eu am venit la mate-info, pentru ca-mi plac chestiile logice, codul, programarea, etc. Si peste ce dau? Peste un profesor de info care nu stie sa foloseasca google? Peste un profesor care-l intrebi ceva simplist legat de C++, si el da din umeri si-ti spune sa cauti in manual? Si-n ora lui in loc sa te invete lucrul cel mai important pentru cariera, te pune sa te joci solitaire, iar el isi bea cafeaua si sta pe mess/youtube/etc? “lasa, stiu ca vrei sa te faci programator, dar nu mai bine inveti tu geografie in locul informaticii? hai ca iti trebuie geografie muuulta pe viitor, cand o sa scrii coduri“; “lasa, ca atunci cand o sa te duci la un interviu pentru un job o sa-i spui lu’ nenea de acolo ca tu stii geografie muulta, si meriti postul pentru un programator/inginer IT/etc [legate de pc]”
Nuuu, asta nu se numeste scoala. Si voi vreti sa le mariti salariile cu 50%? Pentru ce dracu’? Ce lucru atat de important fac profesorii astia de vor salarii atat de mari? Chiar nu inteleg!
Ce, ca au o facultate si gata merita salarii maari? Neah. In ziua de azi (mai ales in Romania) orice om face o facultate. O vad in fiecare zi. O intalnesc in fiecare zi. Etc. As mai da un exemplu de om cu facultate versus om fara facultate, dar cu experienta. Care crezi ca e mai bun? Ala cu teorie si practica zero, sau ala care stie sa faca totul practic? ; )
Daca ar mari, ar trebui sa o faca dupa niste strategii foarte bine gandite. Ca de exemplu, unui profesor de info care nu stie cu ce se mananca, sa ii lase salariul asa (sau chiar sa i-l micsoreze, ca sa iasa dracu’ din invatamant), iar altui profesor, tot de info, care e mult mai sever si CHIAR PREDA, cunoaste, e dornic sa-si invete elevii, sa i-l tripleze chiar.
Ar fi posibil, nu? Stiu ca sunt chestiile alea cu profesor de gradul I II III, dar na, profesorii invata mecanic pentru un examen, si trece la cel mai inalt grad. Ne spune ca avem toti cate un 10 daca raspundem corect cand avem inspectie, ca sa-i ajute sa avanseze in grad si gata, asa ajunge fiecare profesor la cel mai inalt grad.
Nu la asta ma refeream. La altceva! Sa descopere ceva nou, ca doar sunt profesori, nu? Se presupune ca daca ei ma invata pe mine, ar trebui sa fie mult mai destepti decat mine. Cum de nu s-au gandit la ceva inovator?
Intr-ul final sa se vada care profesori sunt cei mai buni (prin vot al elevilor, note date de elevi, etc etc) si sa le mareasca salariile. Nu si comunistului care-mi da nota 2 daca i se pare mai ciudata fata mea (si ce e cel mai important, “esti diferit? nu te iei dupa turma? ok, ai 2“). Sa nu mai vorbim de dreptul la a-ti spune parerea. Nu exista asa ceva. Daca profesorul s-a suparat pe tine, si tu TOT continui sa vorbesti, sa-ti expui parerea, iti spune: “aaa, comentezi? tu, un jeg de copil comentezi la mine? om cu facultate? ia tu un doi, pe langa asta si o absenta, si marsh afara de la ora“.
Iarasi intreb: Merita oamenii astia marirea salariilor cu 50%? NU cred!
PS: Mai zicea eMarian in acel articol ca e o meserie destul de stresanta. Oare? Atunci de ce exista ore la care toti acei draci de copii, idioti si fara scrupule, care injura profesorul, fac galagie la ore, chiulesc de la ore, etc etc, sunt cuminti, vorbesc cu profesorul, si CHIAR le place ora respectiva? S-a gandit cineva ca noi, elevii, suntem asa din cauza profesorilor? Pai da ma, daca tu, ca profesor, nu stii sa-ti faci meseria, e logic ca eu, ca elev, ca fiu plictisit de ora ta, sa chiulesc pentru ca nu te suport nici la om, nici ca profesor si nici metoda ta de predare/ascultare/notare.
Un profesor bun, care stie sa-si faca meseria, mereu va avea o munca FOARTE usoara, pentru ca de drag se duce la ore, si elevii de drag vin la ora. O meseria usoara, nestresanta, si nici lunga (Hai sa fim seriosi, un profesor sta la munca in jur de 7 ore pe zi, NU mai mult. Sa ma corecteze cineva daca gresesc. Dar daca luam orele [fara ferestre] nu cred ca sunt mai mult de 6, 7 pe zi. Pai la o meserie atat de usoara, de 6-7 ore pe zi, tu vrei salarii de peste 20 de milioane? Nu ti se pare cam mult?).
Da, intr-adevar, sunt mici salariile. Dar munca unui profesor in comparatie cu munca altui om, e mult mai usoara si mai bine platita. Deci …
Sa mai repet odata, ca final: Sunt de acord cu marirea salariilor, dar numai a profesorilor BUNI, nu si a celor care vin la scoala din placerea de a tortura elevii (o placere care de multe ori pleaca din subconstient, adica nu-ti dau seama ca faci asa ceva) sau celor care vin la scoala sa-si povesteasca viata lor.
14 comentarii
12-November-2008 23:40
@Darky, frumos articol. Eu sunt în ambele tabere adică sunt şi profesor de info şi administrator de reţea într-o şcoală şi sunt şi student. În mare parte ai avut dreptate în acest articol numai că problema este că tu ai scos în evidenţă doar exemplele proaste ale învăţământului. Referitori la elevii problemă… dacă e educat un elev nu îţi face probleme … nu are legătură cu modul de predare sau are legătură dar foarte puţin. Eu sunt debutant în învăţământ adică e primul meu an ca muncitor într-o instituţie de învăţământ. Chiar există mult stres. De mine depinde media ta. De mine depinde dacă tu intrii la liceu/facultate la mate-info sau la şcoala de arte şi meserii. Sunt multe de discutat. E adevărat, unii profesori nu ar merita un salar mai mare cu 50% dar acei profesori sunt oricum aproape de pensie şi scăpaţi de ei, rămâne tineretul. Referitor la profesorul care nu ştie c++ … e ciudat, nu ştiu pe ce criterii a fost angajat dacă nu ştie programare. Încearcă să înţelegi un profesor … nu te uita doar la exemplele negative, şti cum e că în pădure există şi uscături![:) :)](https://blog.mflorin.com/wp-content/plugins/ym_smilies/images/yahoo_smiley.gif)
Mi-a plăcut cum ai scris. Baftă în continuare.
21-November-2008 20:24
Excelent articol.
Din pacate, multi profesori nu acorda nota pe criterii obiective.
Si nu ii invata nimic practic pe elevi.
Tu ai luat nota 2 in ultima vreme?
Succes!
22-November-2008 23:24
@eMarian: Da, am scris numai partile rele, pentru ca e un articol menit in acest sens. Exista si parti bune, normal, dar nu avea rost sa le scriu (faceam articolul dublu)
Ori a intrat pe pile (mita, ce vrei tu), ori e foame de profesori de info, si se baga orice ![:-?? :-??](https://blog.mflorin.com/wp-content/plugins/ym_smilies/images/yahoo_dontknow.gif)
Te mira cum un profesor de info care preda la profilul real (mate-info) nu stie c++? Si pe mine, dar m-am obisnuit
@anonim: Ai mare dreptate cand spui ca multi profesori nu acorda nota pe criterii obiective, si nu-i invata mai nimic (folositor!) pe elevi![;) ;)](https://blog.mflorin.com/wp-content/plugins/ym_smilies/images/yahoo_wink.gif)
De ce intrebi daca am luat nota 2 in ultimul timp? Si ca un raspus, nu, n-am luat.
23-November-2008 00:10
Parerea mea este ca profesorii nu merita nici macar 25% marire de salariu,dar 50%.Sa fim seriosi , multi dintre profesorii din ziua de azi si salariul pe care-l au momentan este mult prea mare pentru ‘munca’ pe care o presteaza.Trebuie sa recunoastem ca sunt unii profesori care’si merita banii…chiar si mai mult de atat dar din pacate prea putini.Multi dintre profesori nu stiu sa discute cu elevii , nu stiu sa le inteleaga problemele si ce este mai grav nu stiu sa se faca intelesi.
30-November-2008 01:20
profii… si…. banii…. asta e cel mai important pentru ei … sunt la o scoala unde suntem discriminati, chiar daca scoala este “una dintre cele mai bune scoli ” suntem batjocoriti de profesori, de directoare, pana si de femeile de servici deoarece…. ghici! nu suntem cuminti… dar de unde ??? pana la urma si la urma am ajuns la o concluzie: nu exista scoli bune. exista elevi buni si profi demni de a fi numiti “profesori”. am fost la cea mai “proasta” (cum zice directoarea) cea mai josnica scoala si am ajuns la cea mai buna? cum se face ca sunt cea mai buna eleva din clasa? cum se face frate??? de ce profii sa merite mai mult iar noi nimic??? de ce??!!! sa faca si ei ceva demn de respect iar apoi sa spuna ca merita!!!! tine-o tot asa. esti foarte tare darky
4-January-2009 15:11
E un articol superb.Ai vorbit despre tot ce trebuia.Ai un talent de a evidentia tot ce trebuie.Am fost atat de revoltata cand am auzit ce vor profesorii.Statem si ma gandeam in felu urmator :mama lucreaza de 25 de ani si are acelsi salariu mizer ca la inceput si trebuie sa precizam ca ea chiar munceste nu sta pe un scaun toata ziua si da din gura sai isi bea cafeaua si ei care vin 4 ,5 ore pe zi ,sii nu fac nimic vor salarii duble.Dar ce fac pt salariile astea oare?Spunea o profesoara care cica nu vroia salariu marit dar trebuie sa fim constienti ca ei au o facultate si au invatat mult si ar trebui apreciati(intradevar profa asta isi da interesul,e una dintre putinele care o fac).Dar la ce-mi foloseste mie ca idioata de romana are o facultate,cu ce ma ajuta pe mine in viat ca ea are 15 grade,ca stie romana din moment ce ea stie doar pt ea .A fi profesor nu inseamna sa stii tu pt tine a fi profesor inseamna sa dai tot ce stii si altora .Deci idioata nu mia predat nimc in 4 ani de zile si eu am bac anu asta ..,si ea vine la ora simi povesteste de soacrasa de pisica ei ,sau si mai bine o brafeste pe plopeanu (alta profa de romana care sia dat seama ce face ea la ora)sau incepe sa se laude ca ea stie roamna ca ea a facut si a dres ca ea fata de alti profesori stie sa atrafa elevii si ca o apreciaza toti elevii .Oare cum merita asemenea om salariu dublu .mie mi se face scarba cand o aud vorbind sau mai rau laudandu-se.Vrei sa auzi o faza dura?Ea cik are experienta multor ani de invatamant si nu trebuie sa stea sa citeasca un eseu cuv cu cuv ea isi trece privirea asa pe verticala si deja stie ce am scris(jur e adevarat ce povestesc)Deci cum dracu merita asta salariu dublu ?Sau genu de profesori de informatica despre care ai povestit tu?ar fi multe de spus foarte multe …in ziua e azi foarte putini isi dau interesul ,foarte putini isi dau sufletul sai invete pe elevi.si mi-a venit o ideea cred eu interesanta.Ce-ar fi daca ai aduna multe povestioare e genu asta (profu e info ,profa de romana )si ai face un fel de site(sau e vrei tu tu te pricepi la astea sti ca eu is paralela)unde toata lumea ar putea sa vada de ce “merita “profiii salarii duble.eu una as avea multe intamplari de povestit.Te-am pupat si chiar ai un talent deosebit de a scrie.
PS:Scuza-mi greselile ced ca sunt cateva dar am scris f repede si nua m avut timp sa ma uit peste tot iar
4-January-2009 16:14
@alexutza:
De fapt ce spui tu aici exista si eu chiar vroiam intr-un timp sa invat asa ceva. Dar costa ceva si nu eram sigur de rezultatele finale, asa ca m-am lasat. Uite, pentru mai multe detalii intra aici
In legatura cu ideea aceea de la final, cu site-ul, ar merge, numai ca greva lor s-a terminat, si nu mai are rost asa ceva acum.
15-January-2009 19:19
daca elevii sunt in continuare trecuti pentru a-i avea si in anul urmator ca sa nu se desfiinteze clasa vom avea in continuare ANALFABETI CU DIPLOMA care in cl a VIII-a nu stiu sa scrie si sa citeasca propriul text ATENTIE am ajuns intr-o fundatura din aceasta dilema nu putem iesi, am zis!
27-January-2009 21:27
nu merita da-i draq…profa de fizica zice ca nu ne trece notele in catalog daca nu cumparam carti la materia ei….iar aia de chimie ma pune sa fac un referat de vro 10 pagini scris de mana ca nu vrea tras la imprimanta……..diriga ma freaca la creieri sa dau bani pentru fondu scolii si nu avem o creta cu ce sa scriem pt ca banii aia cred ca se duc in bunzunaru ei………nu merita astia nici un ban
2-February-2009 16:40
problemele voastre sunt foarte ,,spinoase” dar daca uriti asa de mult scoala ce mai cautati in ea???!!! Problema este ca nu sunteti curiosi de lumea care va inconjoara va orbesc BANII,BECALI, MANELELE,e frumos sa visezi dar realizarea viselor cere multa munca si lacrimi.nu toti profesori sunt si buni pedagogi dar materia trebuie parcursa si studiul individual conteaza foarte mult ceeace la multi nu se intimpla.CONCLUZIE:vrei sa treci INVETI,nu vrei injura-i pe profesori!!!
12-July-2009 22:36
da, am citit si cred ca adevarul e undeva la mijloc. in sensul ca nu toti profesorii sunt asa cum au fost catalogati aici, ca nu toti elevii sunt draci negri sau ingerasi albi, dar ca elev, cred ca indiferent de cat de pragatit sau de serios este profesorul, trebuie sa faci studiu individual si nu sa astepti mura-n gura fiindca la urma urmei cel mai bun mod de a insusi cunostiinte, de a intelege si de a cimenta informatia este studiul individual. e adevarat ca e mult mai greu sa faci studiu ndividual sa stai sa-ti storci creierii decat sa iti dea cineva de-a gata explicatia, dar si intelegerea ei si pastrarea in memorie este alta atunci cand ai descoperit tu(cel ce inveti) decat atunci cand ai primit-o de la altcineva. oricum, voi generatiile de elevi din ultimii 10 ani sa zc, sunteti niste mari nesimtiti si niste oameni care aveti urechi si ochi in general pentru manele, bani, telefoane mobile si masini, decat pentru scoala, dar nu uitati fratilor ca daca vreti sa invatati puteti sa o faceti oriunde, iar daca nu puteti fi si la cele mai bune scoli, cu cei mai buni profi si cele mai bune metode de predare ca tot nu invatati. acei profesori pe care voi ii tot blamati, vin si isi predau lectiile, isi iau salariul iar voi daca invatati sau nu, va priveste, pentru ac peste cativa ani voi veti fi cei ce veti suferi si nu profesorii ae caror materii nu ati vrut sa le acceptati. cine sunteti voi mucosilor ca sa judecati daca merita profii sau nu salariile? sunteti niste amarati de pustani care credeti ca parintii vostri ca intretin foarte usor, dar daca ar fi sa vi se dea drum liber nu ati fi in stare sa va castigat nici macar banii pentru mancarea zilnica, dar pentru hainele scumpe si telefoanele performante la care aveti pretentii? si daca acei profi de info nu stiu C++, oare ce credeti voi, de ce au ajuns ei acolo? v-ati pus vreodata intrebarea de ce cei care stiu C++ si sunt mai bine pregatiti nu vin in invatamant? din cauza salariilor mici. pentru ca cei care stiu info cum trebuie nu se duc in invatamant entru asemenea salarii, ci se duc la firme care-i platesc mult mai bine. deci? oare nu sistemul este de vina? daca le-ar da salariile care le dau firmele private(sau apropiate de acelea) ar veni si informaticieni buni in invatamant, dar asa vin doar cei slabi. judectai intai sistemul si apoi oamenii care sunt in slujba sa. va dorec sa aveti mintea deschisa!
27-October-2009 00:46
Nu sunt de acord cu tine. Un profesor, care-si bate capul cu facultatea, are atatia ani de invatamant in spate sa aibe un salariu mizer, mai mic chiar decat al unuia care n-are nici liceul terminat? Sunt intr-adevar exceptii de profesori prosti, dar stam si ne gandim, nu in fiecare domeniu exista pleaba? Doar in invatamant? Mi se pare inadmisibil ca un parlamentar care sta cu curu pe scaun si se scobeste in nas (scuzati expresia) sa primeasca un salariu pentru acest lucru, iar un profesor sa stea si sa se milogeasca pentru niste bani pe care ii merita pe deplin. Pentru ce sa ma fac profesor sa vin acasa innebunit de elevi, cand pot sa ma angajez oriunde pe acelasi salariu sau poate pe unul mai mare?
27-October-2009 01:01
Am și eu câțiva profesori buni. Pe atunci nu-i aveam, dar dacă stăteam puțin și mă gândeam găseam exemple din trecut.
Și pot spune că profesorii ca ei (adică cei cu adevărat BUNI) merită salarii mult mai mari, pentru ca reușesc să scoată oameni din unii elevi.
Eu mă refeream în principal la profesorii ăia care vin la școală din plăcerea de-a face puțin mișto de elevi, de profii ăia care sunt degeaba în învățământ, de ăia care nu știu să facă un elev să învețe (nu știu să-și predea lecția într-un mod plăcut, care să atragă elevii).
Exemple pot da multe. Mai scurt: profi care nu merită!
Și da, parlamentarii sunt mult mai jos decât profesorii, dar nu despre asta vorbeam.
27-October-2009 01:14
Eu incerc sa spun ca peste tot exista persoane mai proaste in ceea ce fac. Asta nu inseamna ca din cauza unora trebuie sa sufere toti. Cati politisti isi merita salariile? Cate cadre militare stiu ce e ala serviciu militar? Cati doctorii stiu meserie cu adevarat? As putea continua cu exemplele pana maine. Sunt n persoane care stiu meserie si m persoane care doar isi iau un salariu degeaba. Pentru alea m persoane trebuie sa sufere si cei n?![;) ;)](https://blog.mflorin.com/wp-content/plugins/ym_smilies/images/yahoo_wink.gif)