Scrisoare către elevi!
Nu v-ați săturat de ceea ce acum se numește școală?
Nu credeți că situația curentă din țara noastră este principalul motiv pentru modul în care sistemul educațional a fost conceput?
Haideți să schimbăm ceva în legătură cu asta! Haideți să arătăm că noua generație are copii inteligenți, are potențial, și e capabilă să facă o schimbare! Haideți să ne unim să facem noi schimbarea în sistemul educațional! Haideți să luăm povara generațiilor viitoare, pentru că știm că sunt din ce în ce mai inadaptabile, deoarece manipularea tinerilor se va dezvolta din ce în ce mai mult dacă nu vom face ceva!
Mulți dintre noi nu sunt interesați de școală. Modul în care sistemul educațional este conceput, de niște profesori universitari în vârstă care nu mai au nici o conexiune cu realitatea, este unul învechit. Nu zic că nu sunt oameni de valoare, maeștri în domeniul lor, dar timpurile se schimbă și nu mai putem să ne așteptăm ca elevii să tocească sau să învețe teorii inaplicabile în viața de zi cu zi.
EX: Elevii care în timpul școlii au rezultate remarcabile, iar atunci când sunt lăsați pe cont propriu în viața de zi cu zi se ratează.
Școala ar trebui să ne învețe să ne adaptăm în societate, dar ea ne transformă în niște persoane incapabile să ne dăm seama de ceea ce dorim să devenim pentru tot restul vieții noastre.
Părinții noștri au fost învățați, de-asemenea, teorii pe care nu cred că le-au aplicat vreodată în viața lor, cu toate că putem observa și acum modul în care au fost manipulați de guvernarea comunistă.
Mulți dintre noi ajung în pragul clasei a 12-a fără măcar să se fi decis ce facultate să urmeze, pentru că școala nu i-a ajutat să descopere la ce sunt buni. Toți dau vina pe ei, dar dacă nu li s-a dat șansa să-și descopere pasiunea, cu ce sunt ei de vină? Pentru simplul fapt că nu sunt buni la toate și că nu ar trebui să aibă nici o dificultate în alegerea unui domeniu?
Dacă școala nu ne ajută să descoperim ceea ce ne place, de ce o mai urmăm?
Pentru ce să învățăm teorii și lucruri nefolositoare, când o putem schimba astfel încât atunci când părăsim școala să știm că avem o cultură generală dar să știm și că ne și putem integra în societatea din care facem parte!?
Suntem învățați să tocim de majoritatea profesorilor și apoi suntem alungați în societate. Viața reală nu este ce am învățat în școală, ăsta e un lucru clar!! Nefăcând practică la ceea ce învățăm vom ajunge ca după terminarea școlii / facultății să ne dăm seama că ceea ce am învățat nu are nici o aplicabilitate.
Trăim într-o societate pe care ne-am creat-o singuri. NU am fost de acord cu toate mârșăviile din jurul nostru, dar cu toate astea ne-am conformat. Nu facem nimic în legătură cu asta pentru că am ajuns să credem că așa este corect, normal, și nu ne riscăm să luăm atitudine din cauza consecințelor.
“Îngrijorător este faptul că toate aceste anomalii ale celor din conducere au început să fie acceptate și luate ca atare, din acest motiv idealurile noastre ajung să se îndrepte în direcția opusă față de cele occidentale.
EX: muzica, atitudinea față de ceilalți, atitudinea pe stradă.”
Nu trebuie să ajungem să gândim și noi așa! Putem schimba ceva! Haideți să nu lăsăm uitată memoria celor care și-au luat un glonte în cap la Revoluție! Haideți să nu ne mai lăsăm furați de niște politicieni mincinoși!
Gândiți-vă la viitor. Nu va apărea nimeni să ne salveze dacă noi înșine nu încercăm să facem asta. Nimeni nu ne vrea binele în afară de noi. Haideți să ne ridicăm și să spunem ce vrem!
Haideți să facem grevă alături de profesori!
Articol scris de Diana.
18 comentarii
31-March-2010 19:46
Sincer, Florine nu ştiu dacă vei rezolva ceva dacă te alături grevei profesorilor. Ştiu că ceea ce ai scris în acest articol este adevărat, şcoala nu ne învaţă ce este bine pentru noi, ca oamenicare ar trebui să se integreze după şcoală în societate, dar dacă vei îndemna şi pe alţii să participe şi ei la greva profesorilor s-ar putea să se ajungă la următorul lucru: se va îngheţa anul şcolar, şi eu bag mâna în foc că şi la anul va fi ca anul acesta, adică să nu le dea bani la profesori, sau poate chiar mai rău. Şi, în concluzie, la ce s-a ajuns???
Ştiu că este dreptul profesorilor de a face grevă pentru că nu le dau bani cei de la guvern, dar dacă vor face şi elevii alături de profesorii cred că ŞCOALA nu va mai exista. Asta este părerea mea. Bani să le dea la profesori nu or să fie pentru că ei deja sunt la al patrulea sau al cincilea împrumut, şi serios, cine o să le mai acorde lor împrumut??? NIMENI.
România peste câţiva ani nu va mai exista pe hartă
31-March-2010 20:28
@Mety90: Profesorii nu fac grevă (cea curentă) pentru bani, ci pentru altceva. În seara asta o să te lămurești exact de ce. Mai așteaptă puțin
3-April-2010 19:46
La asta m-am gandit si eu, sa facem noi, elevii, greva. Dar, ganditi-va putin… GUVERNULUI ii pasa daca PROFESORII fac greva. Nu ar ridica nici un deget daca ar face ELEVII greva. Elevii iau absente/nu trec clasa pentru neprezentarea la ore, si tot in dezavantajul lor e. Si oricum, nu se vor mobiliza niciodata TOTI elevii pentru asa ceva. Toti se gandesc “bai ce prostie scoala asta, da’ lasa, tot o fac, ce p*m”, si niciunu’ n-o sa participe la greva
.
3-April-2010 21:32
Radu. ai gandit inainte sa scrii ?
Ce inseamna pentru guvern o greva a profesorilor?
-O economie , nu le da bani. Oare isi doresc sa nu le dea bani? raspunde-ti singur.
Ce ar insemna o greva a elevilor?
Fix ****. Noi vorbim ei dau din cap si de facut numai face nimeni.
Ce ar trebui facut … greu de spus. Trebuie lucrat la nivel inalt trebuie guvernul schimbat parlamentarii astia analfabeti inlocuiti cu oameni cu putina cultura.
Din punctul meu de vedere este foarte greu de facut acest lucru. Motive:
1. durata prea mare pentru schimbare. 12 ani cred ca sunt necesari pentru o curatare a modului asta comunist de a educa.(si nu spun cu rautate sau parere de rau cuvantul comunist ma refer doar la epoca in care a fost conceput si care pentru momentul acela a dat roade)
2. ibecilii din parlament nu sunt in stare sa preia un proiect de lege si sa-l duca la final.
3. Cel mai important dar ultimul din lista mea este modul de guvernare, presedintele e pus precum lumanarea aprinsa pe coliva , parca asteptam mortul sa sufle in lumanare, cantand Happy Birthday- Cu toate ca noi nu stim ceea ce inseamna.
Imi cer scuze fiindca numai am rabdarea necesara pentru a corecta si a scrie cu diacritice.
p.s nu te simti ofensat Radu tot ceea ce am scris doar punctul meu de vedere. Nu am nimic cu tine mi-am dat seama ca ai o varsta destul de frageda, ori ai un nivel de inteligenta(sau cultura) destul de slab.
Nu sunt rasist iubesc prostii, incultii, hotii etc. Fara ei ne-am plictisi.
3-April-2010 22:40
Înainte să răspund la întrebarea: de ce fac profesorii grevă vreau să mă “leg” de ceea ce a zis Mety90.Citez: România peste câţiva ani nu va mai exista pe hartă- foarte adevărat,dar haideţi să schimbăm asta.După cum am zis şi în”articol”,se pare că ne-am comformat cu ceea ce se petrece în jurul nostru şi că nu vrem să facem nimic ca să schimbăm asta.Aceasta este mentalitatea pe care cei din guvern încercă să ne-o implementeze şi se pare că şi reuşesc,atâta timp cât nimeni nu incearcă să schimbe ceva.
Acum să vorbim despre grevă. Ca să nu dau informaţii eronate,am vorbit cu mai mulţi profesori să aud părerile despre greva ce urmeaza să vină.În primul rând vreau să stabilim următorul aspect: Profesorii nu fac grevă doar pentru bani.Dacă stăm să ne gândim la trecut,putem recunoaşte că nici o dată în ultimii ani nu au fost bani.Pe lângă faptul că e scris şi in lege că profesorii ar trebui să primească cu 50% mai mult decât salariul actual,cei de la guvernare sunt suficieţi de mârlani să îşi mai şi bată joc de noi(elevi) dar şi de profesori.Suntem nişte şobolani deia de laborator pe care se fac experimente “dureroase”. Decât să stăm să fim bătaia de joc a unora cere nu ştiu să acordeze subiectul cu predicatul,mai bine ne hotărâm să facem ceva.Suntem mai inteligenţi şi mai capabili decât ei.Dacă nu ne hotărâm să ne unim şi suntem delăsători,merităm soarta pe care o avem şi pe care o vom avea.
3-April-2010 22:42
Şi btw,facem grevă cu profesorii,nu fară ei.
5-April-2010 12:36
Nicio sansa… 89% din elevii Romaniei sunt prea prosti ca sa isi dea seama ce incearca Diana sa faca, 7% o sa isi dea seama ca nu o sa se ajunga la nimic… si restu de 4% care si-ar dori sa faca aceasta greva vor renunta deoarece nu au sprijinul necesar.
5-April-2010 23:49
Alexandru a zis foarte bine.Sinceră să fiu,noi nu suntem suficient de “luaţi la mişto” de cei de la putere,ca să facem ceva.După cum zic mulţi,suntem doar nişte copii care nu pot face nimic.Eu sinceră să fiu m-am săturat să mi se zică asta.Dacă voi,restul tinerilor,nu v-aţi săturat,eu zic să rămânem exact unde suntem,exact cum suntem.Am mai zis,suntem pe deplin vinovaţi pentru felul în care trăim.
5-April-2010 23:50
Nu ştiu cât de corect este sondajul,nu prea cred în sondaje,dar oricum îmi dau seama că este un număr extrem de mare de elevi care nu vor să facă”ceva”.
6-April-2010 10:29
Hm, o altă idee e următoarea:
Azi sunt 2-3 elevi care VOR să schimbe ceva, care au curajul să se implice. Nu pot face nimic (măreț), corect, DAR pot face un lucru foarte important: să promoveze ideea asta că putem schimba ceva. Ideea că schimbarea e DOAR în mâinile noastre, nu în alte mâini. Ideea că ceva este greșit și că NU trebuie să ne conformăm cu acest lucru, ci din contră, să ne revoltăm și să-l schimbăm.
Mâine se va auzi aceste lucruri și la alți elevi, iar unii dintre ei se vor implica, deci mâine vor fi CEL PUȚIN cu 1 mai mulți. Poimâine vor fi și mai mulți care vor dori să se implice. Peste 1 an, 2, 3, 5, 10 se va ajunge la un număr atât de mare încât CEVA se va schimba.
În final, nu e pentru noi. Eu cel puțin mai am doar 2 luni de liceu și probabil încă vreo 4 de facultate. Nu prea cred că se va schimba pentru mine.
), și NU VREAU să învețe în acest sistem educațional!
DAR eu mă zbat din alt motiv.
Peste ani și ani voi avea și eu copii (cred, sper
Știu că m-am (ne-am!) născut într-o perioadă dificilă pentru țara noastră, într-o perioadă post-comunistă, în care copii/tinerii au idei bune dar nu le pot pune în aplicare deoarece încă se mai simte acea atmosferă comunistă.
Deci nu mă zbat pentru mine. Ci pentru copii mei. Vreau să trăiască într-o țară ok, vreau să aibă parte de o educație ok, de un job ok, de “atmosferă” ok, de oameni ok, etc etc, înțelegeți ideea!
Well, în final, promovați ideea alături de mine sau nu?
@Mety90 @Radu @Aurelian @Alexandru: Haideți să găsim motive pentru care NU va merge această idee, în loc s-o promovăm. Haideți să futem și viitorul copiilor noștri, în loc să facem ceva pentru ei.
Așa e educat românul, să găsească MEREU lucruri de care să se lege, să nu facă ceva. De-aia puțini dintre noi au succes, pentru că MULȚI NU SUNTEM învățați să riscăm! Găsim motive pentru care N-AR MERGE o treabă, în loc să le înlăturăm pe-alea negative și să găsim numai motive pozitive.
Dar fie, am uitat în ce țară trăiesc. Înainte de toate trebuie să schimbăm mentalitățile tinerilor, DE-ABIA DUPĂ AIA putem vorbi de ceea ce-am discutat în articol.
6-April-2010 21:51
Aveti fiecare dreptate in felul vostru. Dar sa presupunem ca facem 100% din elevi 100% din prof. ce castigam?
), cred ca o sa intelegi metafora.
Sitemul acesta comunist(mFlorin) fiindca nu este prea mult prost comunism acum ci doar un comunism mai mic(asumandu-mi un risc destul de nesimtit ca cineva sa-mi citeasca mesajul si sa faca o stenograma
Acum sa revin la tema cum am sustinut intr-un alt post raul trebuie extras de la radacina, ori sa moara toti or noi peste ei(Romanii asteapta prima solutie). Tot ministerul educatiei ar trebui -macar-(am pus liniutele pentru a sublinia) sa foloseasca 1 model din orice tara europeana cu un sistem educational avansat. Si adevaratul efect sa v-a vedea dupa ce elevul care se duce in clasa I din momentul in care este adoptat un sistem “probat” pe alte tari , v-a termina si ultima zi de facultate. Si abia dupa sa fie schimbat. Adica atat pot intelege eu:
faci o schimbare bun dupa cat timp se vede efectul dupa 20 de clase sa le faca si dupa sa vedem daca e bine daca nu alt sistem dar sunt tari in Europa care au un sistem educational accesibil elevilor care nu le creeaza un disconfort fizic , pshihologic, social (toate astea sunt din actualul sitem) si care in momentul in care ofera forta de munca sa fie specializata cu un nivel lingvistic destul de bogat si care sa poata sa aduca un folos statului(adica TVA, impozite,taxe toate prostiile astea.)
6-April-2010 22:23
Florin acum ti-am citit postul cu atentie vazand ca mi-ai pomenit numele, poate ca ti-ai dat seama sau nu, dar sunt din orasul din care esti si tu in momentul in care se v-a concretiza greva voi veni si eu cu sau fara absente problema mea doar asa ca sa-ti dai tu seama ca ceea ce ti-am scris eu nu are absolut nici o legatura cu greva. Deci chiar o sa vin nu glumesc dar probabil ca nici tu de voi recunoaste sau macar nu voi vorbi doar vin stau cu cei care sunt acolo si cand se pleaca plec si eu.
Acum sper sa ma intelegi: Eu nu am nimic cu greva dar daca ma gandesc putin mai mult de o secunda imi dau seama cat de inutila si cat de lipsita de sens este, asta bazandu-ne pe greva de care vorbiti. Cand vor exista parlamentari capabili sa inteleaga ceea ce noi vom spune la o greva atunci dar o greva chiar ar trebui sa le dea emotii. Canditi-va la “care este”-Vangelie , goagal cum pot sa ii spui ca ai nevoie de bani si un sitem care sa creeze oameni inteligenti ca aia cotizeaza mai mult la visteria statului unui om pe care il dovedeste si simplul verb “a fi” , cum ii poti cere acestui om printr-o metafora un anumit lucru cand el nu poate gandi decat intr-un singur mod? Cum poate un dascal(adica un profesor care are harul si cunostintele de a preda educa si forma tineri) care iti explica Lucefarul, drumul lui Harap-Alb, poeziile lui Bacovia sa-ii deseneze unui astfel de specimen din parlament un proiect de lege, o lege a invatamantului pe care trebuie sa o gandeasca chiar “care este”. Cu toate astea sunt parlamentari care isi fac sau macar au incercat sa faca macar un lucru bun.
In final va doresc multa sanatate. Si imi cer scuze pentru dublu post dar simteam nevoie de a-mi completa postul anterior.
Acum de dragul traficului si al curiozitatii mele:
Spune-mi si mie ce se poate schimba in momentul in care noi vom sta in anumite locuri din tara? Tu te gandesti ca v-a fi asemanator cu Revolutia din 89?
9-April-2010 01:01
momentan ca sa se schimbe ceva in educatie ar trebui sa moara(de batranete cred..ca altceva nu prea au)toti parlamentarii care si-au infipt dintii in ciolan inca de pe vremea lu nea Nicu
pentru ca sunt generatii intregi de oameni tineri educati care sunt dispusi sa schimbe ceva dar e greu sa-i inlature din scaune pe cei aproape fosilizati din parlament.
deci nu-i o solutie prea buna.
o greva generala acum = inghetarea anului scolar = repetarea anului pt noi astia care inca suntem in banci
o greva a elevilor = absente = acelasi rezultat…
o asemenea miscare e descrisa in Elevul Dima dintr-a 7a(aviz Aurelian) daca ati citit…lucrurile stand cam la fel si azi.
chestiile astea ar trebui sa tina doar daca eram condusi de oameni carora le pasa de viitorul nostru si al tarii. noi nu avem asa ceva deci nu de la conducerea noastra ar trebui sa incepem.
daca combinam aceasta greva alaturi de profesori cu cateva sesizari (mai multe) la Uniunea Europeana si proiecte de dezvoltare aplicabile, reforme initiate atat de elevi cat si de profesori poate poate rezolvam ceva.nu ca ne-ar purta noua Uniunea Europeana grija sau ceva, dar macar asa ca sa nu le facem organizatia de ras si ca sa nu fim noi oaia neagra a Uniunii tot or sa ne intinda o mana.
Chiar daca pana acum rufele murdare s-au spalat in “familie” fara putina constrangere conducerea noastra nu o sa faca nimic!
9-April-2010 15:01
@Aurelian: Ai și tu dreptatea ta, dar gândește-te în felul următor. Ok, ăia de sus, care aprobă legi sunt incapabili să înțeleagă ce le explicăm noi (și elevii și profesorii), și în final tot ca ei vor face.
DAR hai s-o luăm altfel: Dacă nu facem nimic, CU SIGURANȚĂ nu se va schimba nimic.
Dacă facem ceva, EXISTĂ o șansă, cât de mică, să se întâmple ceva.
Nu ți se pare logic!?
Ca să se întâmple ceva, TREBUIE să FACI ceva!
Tu știi ce spui? Că ăia-s nu-știu-cum și gata, problemă rezolvată: nu facem nimic.
Dar nu te chinui absolut deloc. Ok, poate că eșuezi de 100 de ori, și a 101-a oară va fi cu noroc.
@Simona:
S-a mai zis odată că facem grevă ALĂTURI de profesori, adică în același timp în care fac și ei, ceva gen ‘suport’. Deci nu e valabil ce-ai zis!
Chiar nu m-am gândit la asta. Dar na, nu cred că se poate.
În legătură cu sesizarea la UE; foarte bună ideea
Noi, elevii, putem doar să-i susținem pe profesori când mai fac greve de genul ăsta. În cazul în care vreodată profesorii vor face sesizare la UE și în același timp grevă, noi putem doar să-i susținem, și să arătăm asta. Altfel, nu știu dacă avem ce face
9-April-2010 16:41
acelasi rezultat adica inghetarea anului scolar si repetarea acestuia…daca nu mergem nici noi nici profii la scoala
in caz ca parlamentarii nu vor lua nici o decizie…sunt de acord sa facem ceva mai ales ca in liceu la mine e chiar penibila situatia in cancelarie si ne afecteaza si pe noi..in plus ma gandesc cu groaza la viitorul meu daramite la cel al copiilor mei
cat despre UE…eu ma gandeam ca macar studentii care nu mai vad nici un viitor in tara sa incerce sa sesizeze pe acolo..mai ales ca mai sunt si care au ales ca urmeze cariera de profesor…ar trebui ca astia sa fie mult mai implicati decat zecile profesori care sunt pe punctul de pensionare…ar trebui sa ne unim toti la un moment dat…dar mai organizat..ca asa hop top Greva…deja s-au obisnuit parlamentarii care economisesc salariile profilor pe perioada grevei pt ca oricum profii cedeaza …
(pls n-o baga in seama…debitare de moment)
Repet o implicare a elevilor ar fi foarte buna dar mai organizat
O idee hazlie ar mai fi sa facem greva in vacanta…gen sa inundam institutiile
6-May-2010 09:40
e hayos sa fii prost nu nu as ca tania nui as florin ca trebuie sai faci poze
6-May-2010 09:41
da asai
\
14-June-2010 21:33
In primul rand Salut si felicitari pentru blog . Imi place foarte mult si , sincer , nu ma plictisesc cand iti citesc posturile ^^ .
Nici profesorii nu rezolva nimic cu greva … Iar sistemul … sistemul este un component al manipularii oamenilor . Un alt component mai este si religia .
In legatura cu postul … hmm . Sunt de acord cu tine 90% . Doar la partea cu sa iesim cu profesorii nu sunt de acord . Acum sincer … tu crezi ca am aduce vrun + daca iesim noi in greva ?
Trackbacks