Vrei doar să pari că ești “cineva”, sau chiar vei deveni așa?
Probabil ați întâlnit sau veți întâlni și voi cazuri asemănătoare cu ce voi discuta în acest articol, și din punctul meu de vedere am găsit explicația pentru cazurile în care nu veți ști ce să mai credeți. Citiți și veți înțelege despre ce e vorba!
Persoanele își creează o anumită personalitate. Fac lucrurile după un anumit tipar. Se știe într-un grup CE FEL este persoana X.
Ok, la un moment dat, UNELE dintre aceste persoane se schimbă. Aici intervin multe vorbe din partea unui grup. Eu o să ma refer în continuare la schimbare în bine, la o “aderare” la mai bine.
Să vă dau probabil cel mai ușor de înțeles exemplu. O persoană ascultă manele, ca și restul grupului. La un moment dat ea nu va mai asculta deloc manele și va asculta numai … muzică clasică (să nu zic rock sau house).
Va face această decizie pentru că așa i se pare ei corect.
Eh, aici intervin vorbe din grup sau de la cunoscuți. Vorbe gen: “ia uite-l și pe ăla, vrea să pară ceva ce nu e“.
Aici persoana respectivă se va afla la o răscruce de drumuri. NU va ști ce să mai creadă. Nu va mai ști ce e mai bine pentru ea. Pe de o parte se gândește că noua decizie e mai corectă, pe partea cealaltă se îndoiește de asta, fiind coruptă în principal de vorbele cunoscuților.
Din ce-am învățat până acum mi-am dat seamă că MEREU trebuie să faci ce-ți spune “sufletul”. Unii îl pot numi “subconștient”, alții “instinct”.
Numește-l cum vrei, contează că trebuie să stai bine să te gândești și să te schimbi după cum crezi că e mai bine. Dar dacă ai ajuns aici înseamnă că ți-ai dorit o schimbare, de unde rezultă că CEVA nu-ți convenea înainte, deci nu mai e timp de gândire. FĂ ce ți-ai propus!!
Anyway, vroiam de fapt să spun/transmit ceva prin acest articol, în principal celor care spun chestiile alea boldate mai sus: Da, ei vor să pară ceva ce nu sunt, momentan! Dar în curând se vor schimba după ceea ce vor să devină. E logic că dacă vrei să devii ceva (dacă vrei cu adevărat!) vei ajunge ce ți-ai dorit. Așa și cu ei. Momentan vor să pară ceva ce nu sunt. Probabil vor să pară mai inteligenți prin ceea ce fac / spun, dar gândiți-vă așa: Dacă cineva vrea să pară mai inteligent, nu crezi că va AJUNGE mai inteligent, prin faptul că va încerca să facă chestii mai inteligente, bla bla, iar în final le va face inconștient, deci va ajunge ce-a vrut să pară prima dată.
E ca și cum cineva s-ar comporta ca un prost pentru mult timp. La un moment dat îi intră în subconștient ceea ce face (își face un obicei din asta) și nu va mai putea scăpa de așa ceva, deci va ajunge un prost.
La fel e și cu vorba aia de mai sus (aia boldată), foarte des auzită de mine.
Și celui care este în situația în care vorba aceea îi este adresată: Nu te mai gândi că “se poate să aibă dreptate“, ci gândește-te că VEI AJUNGE ceea ce momentan vrei doar să pari!
15 comentarii
14-February-2010 23:28
Bai..mai e si faza in care respectivul X se poate da dupa cum bate vantu…si se schimba in functie de anturaj. Pt a fi intr-un anturaj tre sa ai ceva in comun cu acel grup..deci prin urmare dorinduti sa faci parte din el ..te schimb si atunci cand iti gasesti cu adevarat prietenii si stilul de viata asa vei ramane iar pana acolo nu poti sti niciodata cate “anturaje” vei schimba. hai da-ma draq k dejea vb k o pizda ) bafta mare la oral
15-February-2010 00:31
@Sharpe: Faza e următoarea: Dacă te vei schimba, automat îți vei găsi și-un alt anturaj, după cum te schimbi / după așteptări.
Problema e că anturajul vechi va spune că vrei să pari ceva ce nu ești, și tu te vei descuraja, crezând că greșești.
Am întâlnit chestia asta la câteva persoane și mi-am adus aminte de perioade îndepărtate, când alții au greșit din cauza asta.
Tocmai asta m-a făcut să scriu articolul ăsta.
16-February-2010 14:01
@darky: zi-o pe sleau ca tu esti persoana in cauza. pentru ca chiar esti in acest conflict, intr-un mod bulversant. faza eu zic ca e in felul urmator: once a guta fan, always a guta fan. schimbarile fundamentale ale omului nu survin o data la cateva zile, ci o data sau de doua ori in viata. daca te-ai nascut cu o educatie foarte proasta de-acasa, asa vei educa la randul tau. cel putin, statistic vorbind, am dreptate. dar, daca de-acasa ai fost educat mai bine si doar ai niste slalomuri printre cretini (vorba celor de la parazitii), iti vei reveni de unul singur pe drumul calumea. e doar o chestiune de timp, nu de principiu, nu de anturaj, nu de personalitate. tu ai ramas acelasi, in fond, singura chestie care s-a schimbat a fost la un moment dat doar genul muzical.
@darky 2: odata ce faci tampenii, pana sa realizezi ca ceea ce faci nu e bine e cale foarte foarte lunga. nu mai zic de faptul ca daca te-ai nascut prost vei putea ajunge un geniu. asta e un MARE bullshit pentru ca de la iq-ul de 100 nu ai cum sa ajungi intr-o viata de om la 140. stai chill, cei nascuti prosti nu vor avea cum (nici nu au o proiectie corecta, reala, obiectiva, in mintea lor, asupra lor insusi, sau a faptelor lor; ei doar presupun ca e bine sau e rau, pe baza a spuselor cuiva). poti face progrese de genul 10-20 de puncte la iq, dar astea de obicei apar la persoanele care au deja din nastere un iq ridicat. si nu, NU EXISTA EGALITATE INTRE OAMENI! nu ne nastem la fel de prosti sau la fel de destepti, nici pe departe. pentru ca daca ne-am naste identici, toti am fii ultra talentati la pictura, muzica si diverse alte domenii care implica niste caracteristici asemanatoare. practic, este imposibil sa te nasti egal, pentru ca din doi parinti cu iq-ul ridicat sunt sanse mult mai mari ca sa iasa un copil cu iq ridicat decat din doi parinti care dau cu lopata la camp (asta cu lopata la camp stiu ca nu e relevant, ma vei contrazice, ca oameni destepti sunt oricum peste tot, doar poate nu au avut posibilitatea sa faca scoala calumea, etc). i’m just sayin’… oricat ai vrea tu sau cineva sa creada ca ne nastem egali, e un mare bullshit comunist. nimeni nu e egal in fata nimanui pentru ca suntem UNICI, codul nostru genetic este programat intr-o masura ca sa fim unici, macar printr-o singura trasatura. poti sa compari pe cineva doar pe anumite paliere, cum ar fi ca are inteligenta logico aritmetica mai dezvoltata ca altul, sau persoana X e mai talentata la desen decat persoana Y, dar doar atat.
@darky 3: sa revenim: daca vrei sa schimbi anturajul, il schimbi si nu te mai uiti in urma. 1: aia se vor simti automat jigniti si te vor jigni inapoi, cum vor putea, 2: poate au avut impresia ca sunt centrul universului si deodata nu mai sunt, ceea ce ii determina sa se comporte violent (hai, nu ma contrazi, ca mi-ai povestit despre cefalopodele si acerebelatele din fostul anturaj). daca chiar vrei sa schimbi anturajul, nu te mai uiti in spate. si cu asta, basta!
@darky 4: eu pornesc de la un principiu fundamental al umanitatii, si acela al evolutiei. e normal ca sa se dezvolte, pe cat posibil, capacitatea omului de a supravietui, implicit creierul sau restul organismului.
16-February-2010 14:23
@dracidus: Ai tras concluzii pripite și-ai bătut câmpii aiurea. Nu era vorba de mine și nu era, în principiu, vorba de schimbatul anturajului.
Mă refeream doar la faptul că te schimbi după ce-ți propui.
De ex, dacă îți propui să nu mai faci lucrul X și să faci lucrul Y, la început îl vei face probabil puțin forțat, părând că și cum ai vrea să pari ceva ce momentan nu ești, dar în final chiar vei ajunge “acolo”.
Again, te-aș ruga să nu mai faci concluzii de-astea și sa-ți continui ideea pe baza lor.
Apropo, te contrazic în majoritatea lucrurilor despre care vorbești.
Da, nu ne naștem egali, dar suntem foarte asemănători la naștere. Talentul poate apărea pe viitor, așa cum și educația personală / ideile ți se pot schimba foarte mult pe viitor.
E posibil ca la 10 ani să fii un prost și la 20 să fii un geniu, dar și invers. Totul ține de exploatarea personală. De cât de mult “tragi” de tine sau de cât de mult te lași “moale”.
Sunt și “defecte” din naștere, dar eu tot o țin pe-a mea, că un copil se poate duce pe o cale MULT mai diferită decât cea a părinților, dar asta e offtopic.
PS: Apropo, nu m-i sa întâmplat niciodată să-mi spună cineva că par ceva ce nu sunt
Asta doar așa, ca să nu mai trăiești cu impresiile greșite!
16-February-2010 14:28
@ darky: nu ne nastem DELOC ASEMANATORI la nastere. ti se pare, doar, pentru ca te bazezi si tu pe stereotipuri, de genul “toti asiaticii sunt la fel”. lmao
@ darky 2: daca vrei sa pari ceva ceea ce nu esti, esti figurant doar intr-o singura categorie : IPOCRIT. ori esti ceva, ori nu esti ceva. nu putem vorbi de gri cand vorbim de “esti manelist sau esti hausarist”. cand definesti o persoana dupa un anumit criteriu ca sa o clasifici la o categorie exclusivista, de tagma “manelist, metalist, rocker, houser, emo, etc”, nu incape gri-ul. ori esti alba, ori esti neagra. logic ca sunt si categorii cu gri, de genul : “ascult de toate, nu neaparat un singur gen”. nu zic nu, dar, eu zic ca e vorba de exceptia care intareste regula. s-ar putea sa ma fi inteles prost, dar, inca o data, un om daca se naste prost (nu are dotarea intelectuala, neuronala, biologica, cum vrei) nu are sanse de reabilitare. nu poti sa mergi la aprozar sa-ti cumperi 100 de grame de creier, le bagi cu o seringa pe ureche si gata, esti geniu. pur si simplu, NU POTI NEGLIJA FELUL MATERIALULUI. n-ai decat sa ma contrazici, dar asta nu inseamna ca ai si dreptate neaparat
16-February-2010 14:42
@ darky: ps: daca te simti ipocrit, accepta treaba asta pe moment si vezi ce ai de facut ca sa nu mai fii. dupa cum am zis, ori esti una, ori esti alta. exemple : nu poti fi nici mort si viu, nu poti fii si barbat is femeie, nu poti fii varstnic si tanar (lasa-ma cu dumele de spirit tanar, ma refer fizic, brut). oricum, mi se pare o prostie totala sa traiesti o viata intreaga sub ideea unei categorii. fiecare este fiecare, unic, se defineste prin el insusi.
@ darky 3,4, cat o fi: daca tu crezi ca te poti minti pe tine insuti sa fii ceva ce nu esti, ca acum esti ceea ce vrei sa pari, dar in fond nu esti, nu pot traduce decat prin “autospalare a creierului/sufletului/moralului” inutila. trebuie sa fii absolut CRETIN sa faci asta pentru ca daca un individ crede despre tine ca tu esti intr-un fel si tu stii ca nu esti asa, iti dau un sfat sincer: n-are rost sa stai sa ii explici care si cum sta treaba, ca oricum sunt sanse mari ca el sa fie fixat in ideea lui pana la moarte. tu fa in asa fel incat sa fie bine, sa faci bine si sa nu superi/deranjezi pe cei din jurul tau. plus sau minus cativa ratati din viata ta, e tot aia
@darky : “PS: Apropo, nu m-i sa întâmplat niciodată să-mi spună cineva că par ceva ce nu sunt
Asta doar așa, ca să nu mai trăiești cu impresiile greșite!” explica-mi si mie asta, eu nu posed rationamentul tau logic care te-a facut sa crezi ca cred ca esti ipocrit/ vrei sa pari altceva decat esti. a, si daca iti dai seama ca nu ar putea exista un astfel de rationament (atat de greu si tarziu), s-ar putea sa sesizezi oarecum si un caracter general al afirmatiilor mele. daca nu faci asta, ramai in cutiuta ta si patimeste de unul singur, i’m done for losers
16-February-2010 15:11
@dracidus: Bă berbecule, că altfel n-am cum să te fac, tu nu înțelegi ceva? Nu e vorba de mine!
Și încă ceva: tocmai asta ziceam și în articol, să nu-ți pese de ceilalți, când tu CREZI că te îndrepți pe o cale mai bună. Să mergi pe drumul tău, indiferent de orice. Tu ziceai mai sus ceva de “ești chiar cretin dacă faci ceva pentru a demonstra ceva”. HELĂU!? Unde am zis eu asta!?
btw, știu că ești cum ești și îți vei susține ideea până la moarte, la fel și eu. Nu avem aceleași opinii, ok, hai să nu mai încercăm să ne convingem reciproc de ceva.
Eu o știu pe a mea, că totul ține de niște obiceiuri făcute. Personalitatea ți-o creezi singur, nu-ți este dată / dictată de cineva anume (cum crezi tu, că asta rezultă din ce-ai scris).
Nu contează ce asculți sau ce ești, faci totul doar dintr-un obicei. Așa te-ai învățat și-așa faci. NU te naști manelist sau rocker, asta devii pe viitor. Și dacă la 10 ani asculți la greu rock asta nu înseamnă că asta vei asculta toată viață (și vice-versa). Orice om se poate schimba, tocmai de asta ține și personalitatea.
Și btw, personalitatea, din pct meu de vedere, înseamnă însumarea tuturor obiceiurilor adunate de la inceputul vieții până în prezent.
Și ține cont că obiceiurile se pot creea și se pot “destrăma”, deci automat și personalitatea se schimbă.
NU ești ipocrit dacă încerci să faci ALTCEVA, cum crezi tu. Tocmai de asta vorbeam în articol, de acele persoane care se schimba și ziceam că e normal, iar tu contrazici asta.
Well, see? tu ești exemplul perfect de “așa nu”.
Ți-am mai spus și-ți mai repet: orice facem o facem dintr-un obicei.
Fumăm pentru că așa ne-am obișnuit, nu pentru că ne-am născut fumători.
Ascultăm un anumit gen de muzică pentru că așa ne-am învățat/obișnuit, nu pentru că ne-am născut rockeri/maneliști/etc.
Suntem buni la informatică, zidit, futut, etc pentru că așa ne-am obișnuit, pentru că ne-am “educat” spre direcția asta, nu pentru că așa ne-am născut.
Ok, avem și un talent specific înnascut, dar tot trebuie să ți-l descoperi și să experimentezi în asta, că să ajungi bun. Nu doar gata, te-ai născut pictor și vei deveni peste noapte ‘ăl mai bun. Tot trebuie să lucrezi mult timp, până să faci un tablou atât de bun încât să ajungă celebru.
16-February-2010 15:56
@darky: unele chestii nu se schimba. stiu sigur asta pentru ca fiecare are cate o chestie din copilarie la care fiecare tine si fiecare nu o va schimba. pentru mine e rock-ul. eu stiu ca o foarte mare parte a chestiilor intreprinse in viata se invata in timpul acesteia, dar ma refer ca sunt unele chestii cu care ne nastem, care ne fac unici. da, ma dorele, da, ai si tu dreptatea ta, dar nu te-am facut ipocrit decat, si aici casca ghinisor ochilii, atunci cand “VREI SA PARI CEVA CE NU ESTI”. asta e definitia din dictionar a ipocriziei, verifica putin daca nu am dreptate si eu nu ma refer ca daca incerci ceva diferit esti ipocrit. in fine, nici eu nu am inteles calumea ce vroiai sa zici, dar nici tu nu ai inteles ce vroiam sa zic bun asa
PS: o parte a personalitatii iti este scrisa in codul “masina” (in creier). si daca nu ar fi, ai ajunge la niste chestii de genul psihopatie, sau nu neaparat boli psihice, ci pur si simplu niste lipsuri care te impiedica sa simti, traiesti, vorbesti ca toti ceilalti. sau, care, dimpotriva, te fac sa traiesti prea din plin anumite senzatii, chestii, trestii, care fac chestii prin trestii… intelegi tu
16-February-2010 16:08
@dracidus: m-a deranjat că arătai cu degetul spre mine!
Anyway, fie cum zici tu. Dar sună urât să spun “fii ipocrit prima dată c-o să ajungi la “mai bine” “, nu ți se pare?
De ce n-o lași așa cum e?
Poate acest mesaj va fi înțeles de cine trebuie și-i va ajuta, de ce încerci să strici?
PS: SUNT unele chestii care ne fac unici, dar nu poți spune că cineva s-a născut DESTINAT să fie prost. Sau mă rog, poți spune asta, numai că eu nu cred în așa ceva
Eu cred că NOI ne facem viitorul. Și hei, tot ce-am spus eu e puțin înălțător, față de ce spui tu.
Tu spui că unii sunt predestinați să fie proști. Eu spun că toți ne naștem OARECUM egali (nu în totalitate!).
Eu îi spun unui om “TU poți face ORICE vrei. TOTUL ține doar de TINE. Dacă vrei CU ADEVĂRAT ceva, VEI AJUNGE acolo!”
Iar acum imediat i-am dat curaj omului. Acel om va începe să FACĂ ceva cu viața lui. Și e o șansă să reușească.
Tu îi spui “Ești prost din naștere. N-o să ajungi nicăieri. Ești predestinat să fii gunoier!”
Dacă omul acela ÎNCĂ nu și-a găsit “calea” tu i-ai încurcat drumurile ȘI MAI RĂU!
POATE că acel om avea talent la ceva, dar el va trăi cu ideea că e predestinat să fie mediocru.
N-ai idee câtă magie poate face o vorbă, cât de mult te poate ridica
PPS: Îți recomand filmul The Blind Side. O să vezi acolo cât de mult contează atenția și mai ales suportul dat de cineva. O să vezi un om care la prima vedere pare distrus, pare predestinat a ajunge pe străzi, iar în final ajunge un mare om!
Acum ai înțeles mesajul meu de la bun început? Hope so
16-February-2010 16:26
@ darky: “PS: SUNT unele chestii care ne fac unici, dar nu poți spune că cineva s-a născut DESTINAT să fie prost. Sau mă rog, poți spune asta, numai că eu nu cred în așa ceva ” fiecare are rostul lui pe lumea asta. sa fie prost sau destept, are rolul sau pe care trebuie sa-l joace cat mai bine. nu ii zic ca e prost din nastere, nu voi face ever asta, fiecare are rolul lui, dupa cum am zis, daca el asa a fost sa fie, il las in pace, cata vreme n-are treaba cu mine.
16-February-2010 16:45
@dracidus: Bre, nu ăla e rolul lui. NU “așa i-a fost să fie”, ci doar acolo a ajuns el însuși, prin deciziile proprii.
NU e același lucru cu ce-ai zis 2-3 comentarii mai sus, adică faptul că se naște predestinat să fie “ceva”.
Ajunge “ceva/cineva” prin decizii proprii, nu poți ști de la naștere cum va fi peste 40 de ani!
Nu poți spune “rolul tău e de a fi fermier / informatician / profesor / bla bla” încă de la naștere, right?
Nu poți spune cu certitudine așa ceva nici la 10-15-20 de ani.
Dar nu despre asta era articolul inițial
16-February-2010 17:13
@ darky : TU de unde stii ca nu am dreptate? Eu de unde stiu ca am dreptate? e vorba de sistem de credinte personal, ca soarta fiecaruia este peceltuita, in linii mari, de la nastere si ca pur si simplu suntem orbiti cu iluzia ca putem alege ce vrem. putem, dar nu vom alege. poti sa incerci doar sa ghicesti, maxim sa zici ca asta vrei sa faci. dar nimeni nu stie cu certitudine ceva anume. iti zic sigur ca fiecare lucru isi are rostul lui, la fel si fiecare persoana in fine, ar trebui sa pricepi asta. daca nu, asta e, treci peste
16-February-2010 18:45
@dracidus: Da, nimeni nu poate ști ce vei ajunge, de acord.
DAR tu-ți poți alege viitorul. Tu ți-l poți face. Nu zic acum să te gândești că o să ajungi multi-miliardar și chiar vei ajunge.
Vorbesc de-un viitor realizabil. Dacă chiar vrei asta, cu adevărat, și muncești zilnic pentru el, îl vei avea.
Dar na, noi suntem educați să credem ca avem un destin pecetluit. De-aia nimeni nu face nimic și freacă menta crezând că vor ajunge ceva, doar pentru că “ăsta mi-e destinul, asta voi ajunge”.
Și nu este o iluzie faptul că putem alege ce vrem să fim, again, gândindu-ne la un viitor REALIZABIL!
PUTEM! Dar nu suntem învățați să credem asta.
Nu mi se apre DELOC corect să crezi că destinul îți este scris din naștere.
PS: Anyway, fiecare cu ideile lui
16-February-2010 19:19
@darky: iti pot da destule exemple. sunt cazuri in care se intampla cum zici tu, dar sunt cazuri in care nimeni nu a putut prevede ca va castiga la loto oricat de mult am invata, conteaza mult si norocul. un noroc pe care noi nu ni-l putem face cu mana noastra (sau daca tu zici ca aia care au castigat la loto si-au facut norocul cu mana lor… buna, buna asta). nu putem discuta de viitor realizabil, ca stiu foarte multe cazuri de studenti care au terminat diverse facultati (si medicina chiar, si nu cu 5 pe linie) care au ajuns in cu totul alte medii ale fortelor de munca. tu doar ai o idee, care depinde de noroc sa ajunga fix asa cum vrei. crede-ma, asa sta treaba in Romanica, in Occident, poate o fi mai bine, cum zici tu. Cheers!
13-July-2010 03:41
off..dracidus , pot spune sincer ca mi-e mila de tine…gandesti prea mult si uneori si prost. Nu am sa neg…ai dreptate in unele cazuri. Dar te intreb ceva:
CINE TE POATE OPRI IN A AJUNGE CE VREI TU SI UNDE VREI TU DECAT CHIAR TU INSUTI ?
Darky , sai spui persoanei alea care a facut schimbarea ca al/o FELICIT DIN TOATA INIMA , ma bucur ca a avut curajul sa faca schimbarea .
Nu stiu de ce , multe persoane le e frica de o schimbare in viata lor . Le e frica ca va fi patat statusul in ierarhie daca “va parea cineva ce nu e” .Ca va fi respins pentru ca e diferit , pentru ca vrea sa fie unic .
PS’Acele persoane din anturajul acela sunt niste oameni inchisi la minte . Ma intreb cat vor trai din viata asta pana sa-si dea seama ca ei nu vad decat ce e in fata lor si doar atat.